Jump to content
Annons

Två ljudkort simultant?


Pontus R

Recommended Posts

Jag har en PC med ett M-Audio Delta 1010LT, kör Cubase SX. Jag undrar om det går att utöka dessa 8 analoga ingångar med att köra in ett till ljudkort i USB-porten?

Det finns även en S/PDIF ingång. Jag har förstått det som att detta är en digital stereo-input, vilket skulle ge mig de två extra kanaler jag vill ha. Finns det någon möjlighet att köra ut en signal från mitt mixerbord till S/PDIF-ingången, genom någon slags analog/digital omvandlare eller dylikt?

Jag fann även denna: http://www.thomann.de/se/the_tbone_usb1g.htm - En omvandlare som inte verkar innefatta något interface. Skulle det kunna vara så enkelt att plugga in några sådana här från mixern till USB-ingången att köra simultant med ljudkortet?

Redigerat av Pontus R
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du skaffar ytterligare ett likadant Delta 1010LT kommer det att funka, eftersom du kan köra upp till tre såna kort på samma drivrutin. Det funkar däremot inte att dunka in ett annat kort av annat fabrikat och köra dem ihop. Cubase stödjer bara användning av en ASIO-drivrutin åt gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...