Jump to content
Annons

Spricka på gitarrhals - vad göra?


Zappi

Recommended Posts

Annons
Tjaba,

Finns det någon som har koll på vad man skall göra åt en spricka på en gitarrhals?

Tar tacksamt emot förslag på åtgärd 😆

post-9322-1254854508_thumb.jpg

Mvh, Zappi

Bara spela barréackord högre än G 😄

Jag har en kompis som har en Les Paul Studio, där lacken har släppt likadant där halsen möter greppbrädan. Han påstår att det är för att han alltid har slarvat med att torka av gitarren efter gig eller rep. Problemet med att laga detta är att man inte kan blanda olika sorters lack hur som helst. Men det tror jag att någon bättre kunnig på forumet får reda ut...

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara spela barréackord högre än G 😄

Jag har en kompis som har en Les Paul Studio, där lacken har släppt likadant där halsen möter greppbrädan. Han påstår att det är för att han alltid har slarvat med att torka av gitarren efter gig eller rep. Problemet med att laga detta är att man inte kan blanda olika sorters lack hur som helst. Men det tror jag att någon bättre kunnig på forumet får reda ut...

/Johan

Tack för svar Johan!

Dessvärre är gitarren tappad på golvet :rolleyes: därav sprickan...

Antar att trälim och tving kanske löser problemet? Vill veta om det kanske finns bättre alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar Johan!

Dessvärre är gitarren tappad på golvet ☺️ därav sprickan...

Antar att trälim och tving kanske löser problemet? Vill veta om det kanske finns bättre alternativ?

Jag har lagat några headstockar som har gått av, med trälim och tving och det blir garanterat starkt nog. Men att få till finishen tror jag inte att jag kan ge något garanterat bra svar på. Du kan ju alltid dutta dit lite sprittusch eller svart nagellack, eller någonting, men man vet aldrig om det reagerar med lacken.

Det är nu du måste bestämma dig för om du är tuff eller rik! 😲

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...