Jump to content
Annons

MOTU 8pre eller Focusrite pro 40?


Justwannagroove

Recommended Posts

Tjo, ska snart köpa mitt efterlängtade ljudkort så jag kan börja spela in trummor!

Har kollat runt mycket på internet och i en häftig kombination med mänskliga åsikter har jag lyckats gallra ut två kort:

MOTU 8 pre och Focusrite pro 40

Det som är viktigt för mig är bra preamps, och möjlighet att koppla ihop flera moduler för mer kanaler i framtiden.

Behöver nu ett utlåtande av er kunniga om vilket jag bör satsa på, eller om det finns något mer kort jag bör kolla in.

Min budget är väl ca 6000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjo, ska snart köpa mitt efterlängtade ljudkort så jag kan börja spela in trummor!

Har kollat runt mycket på internet och i en häftig kombination med mänskliga åsikter har jag lyckats gallra ut två kort:

MOTU 8 pre och Focusrite pro 40

Det som är viktigt för mig är bra preamps, och möjlighet att koppla ihop flera moduler för mer kanaler i framtiden.

Behöver nu ett utlåtande av er kunniga om vilket jag bör satsa på, eller om det finns något mer kort jag bör kolla in.

Min budget är väl ca 6000.

Jag har ett MOTU 8pre och tycker att det fungerar bra, om nu preamparna är bättre eller sämre än focusriten, det klarar inte mina öron av att bedöma... Jag kör det tillsammans med ett Behringer ADAT8000 (för att få 16 analoga in) och det är inga som helst problem med synkning eller något sådant. Bra arbetshäst!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör MOTU 8PRE på jobbet och jag är mycket nöjd.

Och preamparna duger bra i mina öron.

Ska du ha ännu ett alternativ att jämföra med, så säger jag Presonus FireStudio.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har motun och jag är jätte nöjd me den! de enda jag tycker är synd är att den bara har 2 utgångar, skulle kunna vilja routa nån sårts aux grejer ibland men oftast räcker det ju! Micpres låter helt ok för en projekt studio ändå så den är definitivt värd pengarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...