Jump to content
Annons

tillbaks(konstigt ord egentligen)...nypresentation...


Jugas

Recommended Posts

Hallå där...

Jag har inte varit här på länge, så jag tänkte det kunde va på sin plats med en liten presentation....

Jag heter Jugas Robert Persson o bor i Falun...kallas mest för Robban...Jugas är ett gammalt kryptiskt gårdsnamn från nedre Västerdalarna...funkar bra som signatur.... har aldrig haft musiken som yrke utan jobbar som dekorationsmålare, teatermålare etc....men musiken har alltid varit nån sorts passion...har både spelat o lyssnat hängivet genom åren...mer med hjärtat än med hjärnan, typ.

Har haft en tids time-out från musikmakeriet...eller jag har ju spelat, både själv och med lite kompisar...men jag har inte spelat in något på ett bra tag. Har inte spelat in så mycket förut heller...köpte en liten inspelningsmanick - zoom h4 - för två år sedan som min gamla hemdator funkade förvånansvärt bra ihop med...

Nu har jag snubblat över en nästan oanvänd Frost dator som stått i en studio ett par år som jag fått en vettig deal på...o så har jag möjlighet att prova lite ljudkort o mickar från samma studio...så nu ska det väl bli lite knåpande igen...men tänkte börja med att mixa om någon av mina gamla låtar för att känna på skillnaden med en bra dator....och jämföra hur det är att jobba med Pro Tools och Logic jämfört med Cubase...

Men allra först ska jag nog våga mig på att lägga upp någon låt här på forumet...scary!!!

Ha det gött!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...