Jump to content
Annons

Pci express kort


perelius

Recommended Posts

Köpte nyligen ett pci express internt ljudkort för musik producering min fråga är att visst måste pci express standarden vara den mest prestanda mässigt bästa lösningen i nuläget? Funderar då rent digitalt alltså buss hastighet och minneskapacitet osv. Nån som har koll på detta får gärna upplysa lite närmare om hur det ligger till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köpte nyligen ett pci express internt ljudkort för musik producering min fråga är att visst måste pci express standarden vara den mest prestanda mässigt bästa lösningen i nuläget? Funderar då rent digitalt alltså buss hastighet och minneskapacitet osv. Nån som har koll på detta får gärna upplysa lite närmare om hur det ligger till.

PCIe är snabbast, följt av PCI - och sedan kommer Firewire.

Snabbheten behöver du om du behöver lägsta möjliga latency och/eller behöver köra många kanaler I/O samtidigt - men sedan beror det i vanlig ordning på din dators prestanda också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det som jag misstänkte.

Kolla här hullan http://www.thomann.de/se/ljudinterface.htm...62d7fac24d15dae kanske hittar något, förstår själv inte vad det är du söker men nått intresant borde du hitta där ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...