Jump to content
Annons

Loopa live?


Jojje84

Recommended Posts

Jag håller på att DJ:a en del hemma än så länge, men har ingen loopfunktion på min Denon spelare. Det bästa vore om det finns något program till datorn där man kan loopa det man spelar in utan att loopen behöver bearbetas först.

T.ex: Jag kör ljudet in i datorn och har ställt in hur lång loopen skall vara. Jag spelar in till en ev. metronom, och när t.ex. 4 takter har gått så loopas det jag nyss spelade in så att man hör det.

För att förklara ännu bättre så finns denna funktion i Cubase SX 2 men då endast för midi, kallad "Cycle Record Mode: Stacked".

Jag undrar först och främst om detta finns som mjukvara, men ge gärna tips på hårdvara också, jag vet att det finns ett bra hårdvaruverktyg för detta från Red Sound som kallas Cycloops. Men letar i så fall något billigare

Tack på förhand! // Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svaret på din gåta stavas Ableton Live 4 , my friend .

http://www.ableton.com/index.php?main=movies = Tar dig direkt till ett antal filmer på hemsidan som kanske kan förklara bättre än vad jag hinner göra nu.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...