Jump to content
Annons

Vill köra Multipla Macar


Neko

Recommended Posts

Är lite intresserad av att kunna köra nya Logic bland annat, problemet är att vår gamla studiodator är av typen Power PC och då funkar det inte. Vet att man kan via logic node låta flera datorer bearbeta utvalda spår t.ex. Men min fundering är om detta även går mellan PPC och Intel. Och vidare, om det är lämpligt att nöja sig med en liten inteldator istället för att hosta upp för en ny Mac Pro, och installera logic på den, men köra pluggar etc på den gamla ppcn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Det borde ju gå tycker man.

Jag testade med min mac mini som node och drog igång min qquadcore i macläget (den går bra som mac). Körde det där multicore benchmark testet men jag fick inte så många fler spår som jag tyckte jag borde få. Quadcoren oklockad presterar lite bättre än en Imac typ runt 25 spår i det här testet och jag fick typ 5- 6 till eller nåt med hjälp av minin. Minin fixade 11 spår i det här testet om jag inte minns fel.

Minin är ju bättre nu så vem vet när nya Snow Leo kommer och när Logic 9 eller nästa version är full fart 64 bitars så kanske man får en jäkla sprutt med ett gäng minis och en imac som huvuddator. Dom borde ju gå att synka oxå typ vid inspelning så man får tillgång till ett gäng ingångar om man behöver och har ljudkorten som behövs förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...