Jump to content
Annons

ASIO Problem


Noswas

Recommended Posts

Hoppas detta är rätt tråd, var lite tveksam, men jaja. detta är problemet.

min ASIO4ALL har alltid varit lite halvbuggad. Jag vet inte vad jag har gjort, men till slut fick jag det att funka, även om den stod på "Beyond Logic" ett tag.. vilket var lite småirriterande.

Juste, kanske borde berätta vad jag har för (nybörjar) prylar.

Ljudkort: Edirol UA-25 (USB)

Mic: Samson Q1U (USB)

Och som ni redan gissat, sitter jag i FL Studio med.

Back to the problem.

När jag har FL Studio igång med Audio Inställningen på ASIO4ALL v2 så funkar allt fin fint.

Förutom att inget annat ljud fungerar, varken Spotify, iTunes, WMP, VLC you get the point.

Så FL Disablar verkligen allt annat ljud som finns, fel texterna som kommer upp i t.ex. WMP säger att det är något fel på ljudkortet.

När jag startar FL med t.ex. Spotify igång, så kommer det inget ljud ifrån FL alls.

På Audio settings kan jag byta till att köra direkt ifrån Edirol UA-25 istället för ASIO4ALL, det funkar förutom att Micen inte är inkopplad i ljudkortet utan till datorn direkt.

Vore tacksam om någon hade någon aning om vad det kan vara 🙂 annars får jag väl helt enkelt leva med det,

Tack på förhand! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
du ska inte använda asio4all när ljudkortet har egna rutiner

+1

Asio4all är för inbyggda/integrerade ljudkort som inte har egna asio drivisar framtagna.

Om du har ett juste ljudkort är det kortets asio drivisar du ska använda.

Börja med det som utgångspunkt och ta dig sen fram till en lösning. Att jobba med asio4all är i ditt fall fel start!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...