niclashbg Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 (redigerat) Tja ! nÄgon som vet hur man gör för att fÄ ett breakdown som man hör pÄ mÄnga tv och radiokanaler? SÄ det lÄter typ "aooooow", att allt strechas nerÄt. Hittar inget direkt exempel för tillfÀllet, de enda exemplet jag har Àr hur musiken stretchas ner nÀr man pausar pÄ EA Skate pÄ xbox, hehe.. hoppas pÄ svar !!! AnvÀnder förresten logic men pricipen Àr vÀl den samma oavsett vad för program man anvÀnder.. ett exempel kan ju vara nÀr man stoppar en vinylskiva i ngn battle eller vad som ! Redigerat 24 juli 2009 av niclashbg
Linus Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Kör du PC? VST? IsÄfall, prova Tapestop. http://hem.bredband.net/tbtaudio/archive/f...apestop_1-7.zip
nattvaktaren Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 Tja ! nĂ„gon som vet hur man gör för att fĂ„ ett breakdown som man hör pĂ„ mĂ„nga tv och radiokanaler? SĂ„ det lĂ„ter typ "aooooow", att allt strechas nerĂ„t. Hittar inget direkt exempel för tillfĂ€llet, de enda exemplet jag har Ă€r hur musiken stretchas ner nĂ€r man pausar pĂ„ EA Skate pĂ„ xbox, hehe.. hoppas pĂ„ svar !!! AnvĂ€nder förresten logic men pricipen Ă€r vĂ€l den samma oavsett vad för program man anvĂ€nder.. ett exempel kan ju vara nĂ€r man stoppar en vinylskiva i ngn battle eller vad som ! Rolig frĂ„gestĂ€llning. đ Du Ă€r född pĂ„ 80-talet eller senare? Det handlar, gissar jag, om en band- eller vinylinbromsningseffekt. Effekten hĂ€rmas överallt, och nĂ€r du ska beskriva den Ă€r det ett dataspel du i första hand refererar till. Ursprunget Ă€r borglömt, eller i allafall nĂ€stan. Digital panik, som Magnum Bonum sa.
Piccazzo Postat 24 juli 2009 Postat 24 juli 2009 AnvÀnder förresten logic men pricipen Àr vÀl den samma oavsett vad för program man anvÀnder.. ett exempel kan ju vara nÀr man stoppar en vinylskiva i ngn battle eller vad som ! SÄ hÀr gör du det i logic : ( Tapestop , vinylstop effekten ) : 1. Bounca ut ljudet du vill ska sakta ned. 2. I logic öppna EXS Sampler 3. Importera ljudet du vill sakta ned 4. Gör sedan en automation pÄ Tune i Exs sÄ saktas samplingen ned.
niclashbg Postat 26 juli 2009 TrÄdstartare Postat 26 juli 2009 Grymt, tack ska du ha. Grymma lÄtar pÄ din myspace med ! Problemet löst.
niclashbg Postat 26 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 26 juli 2009 Rolig frĂ„gestĂ€llning. đ Du Ă€r född pĂ„ 80-talet eller senare?Det handlar, gissar jag, om en band- eller vinylinbromsningseffekt. Effekten hĂ€rmas överallt, och nĂ€r du ska beskriva den Ă€r det ett dataspel du i första hand refererar till. Ursprunget Ă€r borglömt, eller i allafall nĂ€stan. Digital panik, som Magnum Bonum sa. tjena ! japp, född 1989 sĂ„ Ă€r vĂ€l inte en "original-80talist" om man sĂ€ger sĂ„, men dock ! đ Gillar effekten, det Ă€r sĂ„na smĂ„ underverk som kan göra en stor del i en produktion !
niclashbg Postat 26 juli 2009 TrÄdstartare Postat 26 juli 2009 Kör du PC? VST? IsÄfall, prova Tapestop. http://hem.bredband.net/tbtaudio/archive/f...apestop_1-7.zip Tja Linus. Tack för svaret, men nej; kör med Imac 10.5.6. Ha de gott
Assar Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Rolig frĂ„gestĂ€llning. đ Du Ă€r född pĂ„ 80-talet eller senare?Det handlar, gissar jag, om en band- eller vinylinbromsningseffekt. Effekten hĂ€rmas överallt, och nĂ€r du ska beskriva den Ă€r det ett dataspel du i första hand refererar till. Ursprunget Ă€r borglömt, eller i allafall nĂ€stan. Digital panik, som Magnum Bonum sa. đ Halvt OT: I dagens SvD finns en notis om "utrotningshotade ljud", sĂ„som knattret frĂ„n en skrivmaskin eller slutaren pĂ„ en analogkamera. Det senare anvĂ€nds ju Ă€ven i digitalkameror, men dĂ„ digitalt framstĂ€llt. Undrar hur mĂ„nga ungar det Ă€r idag som fattar vad det Ă€r för ljud som lĂ„ter i deras digitalkamera nĂ€r de tar en bild ...
allansson Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 đ Halvt OT: I dagens SvD finns en notis om "utrotningshotade ljud", sĂ„som knattret frĂ„n en skrivmaskin eller slutaren pĂ„ en analogkamera. Det senare anvĂ€nds ju Ă€ven i digitalkameror, men dĂ„ digitalt framstĂ€llt. Undrar hur mĂ„nga ungar det Ă€r idag som fattar vad det Ă€r för ljud som lĂ„ter i deras digitalkamera nĂ€r de tar en bild ... Uppföljande OT: Detta pĂ„minner mig om julen för tvĂ„ Ă„r sedan, nĂ€r jag frĂ„gade min 7-Ă„riga kusin varför det lĂ€t som det gjorde nĂ€r Kalle Anka och Musse Ă€ter majskolvar. Hans svar var att de Ă„t sĂ„ fort att tĂ€nderna klappade mot varandra. NĂ€r jag sedan frĂ„gade varför det plingade nĂ€r de kommit till slutet av majskolven insĂ„g han att det var nĂ„got i hans ursprungliga hypotes som inte stĂ€mde, vilket ledde till att jag fick förklara för honom hur gamla skrivmaskiner funkade. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.