Jump to content
Annons

Ljudkort


Fanta

Recommended Posts

Heej jag har nyss köpt ett ljudkort som heter M-Audio MobilePre USB men jag förstår mig inte på det. När jag spelar in min röst med hjälp av min mickrofon så hörs bara rösten i den vänstra högtalaren. Vet någon vad felet är .. och hur ändrar man det? SNÄLLA HJÄÄÄÄÄLP !!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HJÄÄÄLP !!

Börja med att göra hela live-tutorialen, så kommer du inte bara lära dig det utan mycket annat vettigt på vägen.

Men under tiden:

Under audio from på ditt audiospår kan jag tänka mig att det står EXT in och sen 1/2 eller nåt i stil med det. Välj bara den ena kanalen, som du har kopplat in mikrofonen på ditt mobilepre på istället.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

I Cubase Ess 4 som jag kör, så hörs det bara i ena sidan av hörluren trots att man väljer det som monospår. Det är en bugg i Cubase, förklarade Claes det som. För att komma runt det måste jag vid varje inspelning klicka mono 1 (som jag egentligen skulle ha), sedan mono2, mono3, mono4, stereo1 och slutligen tillbaka till mono1 igen.

Simsalabim! Borta. Problemet löst och det hörs i bägge sidor av lurarna.

Abletons Live lider inte av detta fenomen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...