Jump to content
Annons

Lägg upp en bild på din Mickcirkel

KRStudio

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)
Det var hemskt som det tjatas... 😐

Jag har ingen imponerande stor samling, men lite för alla smaker. Kommer troligen att kompletteras med ett par till inom kort.

post-393-1252542434_thumb.jpg

De som syns där, är följande:

sE Electronics Z5600a II (rörmic)

BLUE Babybottle (made in Latvia) - (kondensatormic)

Crowley and Tripp Naked Eye (bandmic)

Oktava MK012 i stereopar (småmembrans kondensatormicar)

Två gamla dynamiska AKG-micar (D320B och D310) som jag har liggande, men som inte har använts sedan anno dazumal...

Shure Beta58A (dynamisk)

I väntans tider...

Jag väntar på en LineAudio SM6i, som förhoppningsvis ska komma om ett par veckor.

Kommer att köra många Avant-mikrofoner i det kommande testet, så vi får se om jag fastnar för någon där. En som verkar vara spännande, är deras CV-12, där det följer med 2 extra rör, så att man kan byta mellan 3 olika rörkaraktärer. Vi får se, helt enkelt...

Ett annat frågetecken, är också JZ Black Hole, som kanske också kan bli en kandidat att köpa om jag gillar den i det kommande testet.

Egentligen har jag ett par fina bandmicar till, men det är inte riktigt rätt att ta upp dem här, eftersom de är demoex som är till försäljning... 🙁

fin z5600II du har där, har en liknande...hur använder du den?? några speciella kommentarer på tjej eller killröst?

Dela på andra sajter

Annons

Fy fan vilken skryttråd! Jag blir mest avundsjuk. 😱

Tänker inte plåta, men jag sitter inne på:

Studio Project B1

Sure Sm57

JJ Labs ND6000

Funderar på att skaffa en till B1 och en till 57 och sedan någon bandmik. Just nu klarar jag mig på det.

Dela på andra sajter

fin z5600II du har där, har en liknande...hur använder du den?? några speciella kommentarer på tjej eller killröst?

Det är olika. Den låter väldigt snyggt, tycker jag (hämta gärna smakprov från min testsite). Jag har dock spelat in en ung tjej nyligen - och till henne passade Babybottle bättre. Det är sådant som gör att det är bra med en lagom blandning av olika typer av mickar.

Fick förresten min Line Audio SM6i för en tid sedan, men har glömt nämna det... 🙂

Sorry - bilden är på hela serien från LineAudio. Jag får återkomma med bild på enbart SM6i senare... 🙂

SMfamilycut.JPG

Dela på andra sajter

Hej här kommer min arbetscirkel...

post-1639-1244194971_thumb.jpg

//S

En av mickarna ser lite ut som en lightsaber måste jag säga! sjukt awsome.

Såg att många har den fina MD421an 😉) min favorit dynamiska mic helt klart.

Dela på andra sajter

hum ser ut som en bunt dildos.

Fin samling vad är det för mick längst ner till vänster den runda?

Beta 52 Shure, används väll oftast till Baskagge. Vet en som körde den som sång mick till growl också, men alla sätt funkar ju om det låter bra. 😉

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
Vill ha allt det där!

Shure PG mickarna är väll inte något att hurra för men dom andra funkar fint! 😑

Har köpt några mickar till nu! Hehe;)

Någon som vill köpa min beta 91a??

//Stoffe

KR Studio HB

Dela på andra sajter

• 9 månader senare...

Nu så, börjar det likna nåt kanske. Spelar mest in klassisk musik vilket kanske märks.

Från vänster till höger, uppifrån och ner:

Thuresson CM402, BeyerDynamic MC930, 402, 402, MC930, 402

DPA 4015-TL x3

DPA 4011-TL x4

DPA 4006-TL x3

APEs

Känns som nåt ur Star Wars...

post-2276-0-16717000-1289037254_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.