Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 20,8k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Micke H

3117

• Pazo

3086

• Overkill

2023

• Neosus

1880

Postat mest i detta ämne

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Själv skulle jag behöva ett par Dingpattar

Postat
Tricket i att bli bekväm med andra människor är att bli bekväm med sig själv och vem du är.

Det är jag. Tack tack tack alla men jag vet att "jag är bra" osv, jag tycker jag är asgrym själv.

Postat
synd att jag inte är dingbats när jag måste formulera mig utan tangentbord bara.

Sådär är det för mig också. Känner igen mig i mycket av detdär med att inte veta hur man ska ta folk också, fast det var nog mer så förr för mig. Till slut lärde jag mig iallafall litegranna hur man kan bete sig bland folk.

Handlar det inte väldigt mycket om självkänsla? När jag var yngre ville jag hemskt gärna vara en såndär social människa som kan prata med vem som helst om vad som helst. När jag då försökte med någon som jag inte kände, visade det sig att jag inte kunde prata vad som helst. Då blev jag osäker, och höll käften istället.

Om jag nu däremot vet att jag inte är någon vidare social människa, då är det plötsligt enklare att kommunicera eftersom jag inte har några prestationskrav på mig själv. Inte helt av godo dock, det händer ibland att folk som jag inte känner misstar mig för en social människa och vill bli min kompis. Då vet jag fortfarande inte hur jag ska göra, utan lägger mig oftast och gömmer mig bakom nån stor sten eller så tills personen i fråga kommer på något annat att göra 😉

Jag vet inte vad jag vill komma fram till med detta.. har mest tråkigt och tänkte att man kunde kanske spendera några minuter med att vara lite filosofisk.

Postat
Blir man glad av glad-pack?

Ja det hör du ju på namnet.. 😉

Postat
Om jag nu däremot vet att jag inte är någon vidare social människa, då är det plötsligt enklare att kommunicera eftersom jag inte har några prestationskrav på mig själv.

Jag vill inte heller vara så himla social, jag får hjärtklappning av att vara utåt hela tiden. Men det finns ju en massa introverta människor som fortfarande klarar av att agera normalt runt folk och inte behöver tänka efter varje sekund. Det verkar skönt.

Postat
Jag vill inte heller vara så himla social, jag får hjärtklappning av att vara utåt hela tiden. Men det finns ju en massa introverta människor som fortfarande klarar av att agera normalt runt folk och inte behöver tänka efter varje sekund. Det verkar skönt.

Det är sånt som man kan lära sig, speciellt om man flyttar till nåt studentområde eller så.

Postat
Det är sånt som man kan lära sig, speciellt om man flyttar till nåt studentområde eller så.

Och då måste man ta studielån och ge upp den mesta av sin musikutrustning och dessutom helst veta vad man egentligen vill plugga och bli. Typiskt.

Postat
Och då måste man ta studielån och ge upp den mesta av sin musikutrustning och dessutom helst veta vad man egentligen vill plugga och bli. Typiskt.

Man måste ta studielån, men det andra låter ju helt överflödigt :rolleyes:

Postat
Oroa dig inte Fidden. Du blir oxå gammal och vis en dag.

Hur många måste kalla mig för gammal och vis innan jag är gammal och vis? eller är definitionen att vara gammal och vis att man inte måste fråga när man är gammal och vis?

Postat

Det jag inte förstår idag förstår jag kanske först då jag är äldre och då är jag för gammal...

Postat
Det jag inte förstår idag förstår jag kanske först då jag är äldre och då är jag för gammal...

Eller som en gammal och vis herre som kallades Cello uttryckte det:

"Erfarenhet och visdom är den kam och hårborste som livet överräcker åt en när man blivit flintskallig"

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.