Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Det kan dessutom hända att väldigt högfrekventa signaler förstör elektroniken. Har jag hört.

Postat

Njaa.. det är inte det högfrekventa som dödar utan snarare signalstyrkan (volt) som dödar.. Men som sagt.. För all lågnivåprylar som gitarr mikrofon etc så bör man använda en skärmad kabel om man inte gillar signalstörningar 😄.. Som kul referens kan jag nämna att på 70-80 talet kunde det i bland vara ganska kul att få höra Radio Luxenburg då man jackade in hagströmbasen till sin fender bassmanstärkare 😱

Det kan dessutom hända att väldigt högfrekventa signaler förstör elektroniken. Har jag hört.
Postat
Njaa.. det är inte det högfrekventa som dödar utan snarare signalstyrkan (volt) som dödar.. Men som sagt.. För all lågnivåprylar som gitarr mikrofon etc så bör man använda en skärmad kabel om man inte gillar signalstörningar 😄.. Som kul referens kan jag nämna att på 70-80 talet kunde det i bland vara ganska kul att få höra Radio Luxenburg då man jackade in hagströmbasen till sin fender bassmanstärkare 😄

Ja, kommer ihåg en soundcheck då gitarristen envisades med att spela piano!!!

Postat

Jag minns en regionsfinal i Rock-SM i Lisebergshallen då en gitarrist bjöd på konversation mellan ett antal lastbilschaufförer och deras sambandscentral! Den gången berodde det på det trådlösa systemet gitarristen använde. DEt avhjälptes så smånigom med en gammal god gitarrkabel.

Postat

Spelade in med ett band under en biograf för några år sedan. Gitarrkabeln (som förmodligen inte var en gitarrkabel) var inte i bästa skick, och plötsligt stod vi och lyssnade på en krigsscen från filmen "King Arthur"...det var ganska underhållande 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.