Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hihi, jag fick en lustig idé som jag mÄste testa nÀsta gÄng jag fÄr tag i en skruttgitarr! NÀmligen att spela gitarr under vatten. =D

NÄgon som testat? Var det skoj? Vad tror ni om det?

Annons
Postat

Hahaha, vilken skön tanke! 😉

Tror bara (om man nu har huvudet ocksÄ under vattnet) att man hör plektrumljudet mot strÀngarna. Framförallt om man spelar pÄ en akustisk, dÄ blir det ju inte mycker resonans om lÄdan Àr fylld med vatten. eller? :rolleyes:

Det Àr vad jag tror iaf.

Postat
Hahaha, vilken skön tanke! 😉

Tror bara (om man nu har huvudet ocksÄ under vattnet) att man hör plektrumljudet mot strÀngarna. Framförallt om man spelar pÄ en akustisk, dÄ blir det ju inte mycker resonans om lÄdan Àr fylld med vatten. eller? :rolleyes:

Det Àr vad jag tror iaf.

I min galna ungdom hade jag en skruttig nylonstrÀngad gura som jag paddlade ut till flotten i sjön med. Kan inte minnas att det lÀt nÄt sÀrskilt under vattnet. Guran slog sig i alla fall med en hals som mest sÄg ut som en banan nÀr den torkade. PÄ scen gjorde jag sen en "Jimi Hendrix" och slog den i bitar. Extra kul var det, tyckte jag dÄ, eftersom strömmen till scenen rÄkade gÄ just dÄ. Inte planerat. NÄ, ung var man dÄ.

Provade nÄgot senare pÄ turne att spela trombon under vattnet. Detta var i Loch Ness i Skottland. Inget odjur dök upp. Fördelen med trombon Àr att den tÄl vatten sÄ ingen skada dÀr. Jag var rÀtt blÄ av kylan dock.

Gunnar

Postat

Billy Gibbons i ZZ Top designade en liten elgitarr ihop med nÄt företag för en massa Är sedan. Ett av hans krav var att den skulle flyta i vatten.

Waltzberger (oregistrerad)
Postat

Sccchwuupp.. (norrlÀndskt insug som visar att man hÄller med)

Postat

Lite offtopic, men jag hade en arbetskamrat/musikerkompis som var glad i sprit/öl.

NÀr han nÀrmar sig ön med bÄt som han liftat med under midsommar sÄ ramlar han över bord. (inte nykter)

Sedan tycker han att han har sÄn pass sinnesnÀrvaro sÄ han slÀpper inte akustiska guran och inte dom tvÄ pÄsarna öl heller, sÄ efter 30sek kommer en trubadur gÄendes sakta upp frÄn vattnet pÄ havsbotten.

Sedan gjorde han som dig, hÀngde upp akustiska gitarren pÄ torkstÀllningen, han orkade inte ens bry sig. (vart en banan)

/aROCKER

Postat
PÄ scen gjorde jag sen en "Jimi Hendrix" och slog den i bitar. Extra kul var det, tyckte jag dÄ, eftersom strömmen till scenen rÄkade gÄ just dÄ. Inte planerat. NÄ, ung var man dÄ.

Ah, sĂ„ du Ă€r gammal gitarrsit! 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.