Jump to content
Annons

Gitarr under vattnet


zagabar

Recommended Posts

Annons

Hahaha, vilken skön tanke! 😉

Tror bara (om man nu har huvudet också under vattnet) att man hör plektrumljudet mot strängarna. Framförallt om man spelar på en akustisk, då blir det ju inte mycker resonans om lådan är fylld med vatten. eller? :rolleyes:

Det är vad jag tror iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, vilken skön tanke! 😉

Tror bara (om man nu har huvudet också under vattnet) att man hör plektrumljudet mot strängarna. Framförallt om man spelar på en akustisk, då blir det ju inte mycker resonans om lådan är fylld med vatten. eller? :rolleyes:

Det är vad jag tror iaf.

I min galna ungdom hade jag en skruttig nylonsträngad gura som jag paddlade ut till flotten i sjön med. Kan inte minnas att det lät nåt särskilt under vattnet. Guran slog sig i alla fall med en hals som mest såg ut som en banan när den torkade. På scen gjorde jag sen en "Jimi Hendrix" och slog den i bitar. Extra kul var det, tyckte jag då, eftersom strömmen till scenen råkade gå just då. Inte planerat. Nå, ung var man då.

Provade något senare på turne att spela trombon under vattnet. Detta var i Loch Ness i Skottland. Inget odjur dök upp. Fördelen med trombon är att den tål vatten så ingen skada där. Jag var rätt blå av kylan dock.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite offtopic, men jag hade en arbetskamrat/musikerkompis som var glad i sprit/öl.

När han närmar sig ön med båt som han liftat med under midsommar så ramlar han över bord. (inte nykter)

Sedan tycker han att han har sån pass sinnesnärvaro så han släpper inte akustiska guran och inte dom två påsarna öl heller, så efter 30sek kommer en trubadur gåendes sakta upp från vattnet på havsbotten.

Sedan gjorde han som dig, hängde upp akustiska gitarren på torkställningen, han orkade inte ens bry sig. (vart en banan)

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

På scen gjorde jag sen en "Jimi Hendrix" och slog den i bitar. Extra kul var det, tyckte jag då, eftersom strömmen till scenen råkade gå just då. Inte planerat. Nå, ung var man då.

Ah, så du är gammal gitarrsit! 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...