Jump to content
Annons

Dum fråga; vad är mitt reggade Cubase 4 värd?

Recommended Posts

Musikern25 (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Jag ska sälja mitt reggade Cubase 4, Orginal licens och full version.

Går det att sälja vidare Cubase 4 om den är registrerad på mig?

Hur gör jag för att avregistera den så den nya köpare kan ta över den?

Jag ser inget problem med att den är registrerad på mig egentligen.

Vad skulle ni ge för den?

Jag tänkte mig 3000 kr, är det för högt? Nypriset var ca 8000 kr när det begav sig och kartongen är bara öppnad en gång med alla manualer i nyskick.

Tacksam för svar

/Mvh Leo

post-19150-1240869888.jpg

Annons
Postat
BC 5 - uppgraderding från CB 4 * 0,6 skulle jag säga.

Tack för svar!

Jag är ingen hejare på matematik, men du menar att 3000 kr är för mycket?

Sätt en prislapp på den, så jag förstår..haha 🙁

Vad kan jag sälja den för?

Ursäkta mina mattekunskaper, är bara lite trött i huvudet nu.

/Mvh Leo

Postat
Nypriset för Cubase5 är 6295:-

En uppgradering 4-> 5 kostar 2125:-

Åke

Tack för svar du med!

Där ser man, det är ju bra att de sänkt priserna på Cubase. Så du anser också att 3000 kr för mitt reggade Cubase 4 är för mycket? Mitt pris plus uppgradering till 5:an blir 5125 kr, dvs ca 1000 kr billigare än om man köpt Cubase 5 direkt.

Vad är rimligt pris för den?

/Mvh Leo

Postat (redigerat)
Tack för svar du med!

Där ser man, det är ju bra att de sänkt priserna på Cubase. Så du anser också att 3000 kr för mitt reggade Cubase 4 är för mycket? Mitt pris plus uppgradering till 5:an blir 5125 kr, dvs ca 1000 kr billigare än om man köpt Cubase 5 direkt.

Vad är rimligt pris för den?

/Mvh Leo

Jag brukar tycka att 70 % av nypriset är rimligt om varan är i gott skick. Mjukvara borde egentligen ligga snäppet högre eftersom det sällan finns någon hårdvara som kan slitas ut. I Cubase fall finns det ju det eftersom cd-skivan behövs för att installera programmet i windows. Dra även av uppgraderingskostnaden från CB4 -> CB5 (ca 2000:-).

I siffror blir det ungefär: 6300*0,7-2000= 2400 kr.

Inte så muntert!

I ditt fall skulle jag nog testa att lägga ut det för 3000:- och eventuellt sänka om det förblir osålt.

Edit: Såg precis att du redan lagt ut annonsen. Ursäkta att jag klampar in lite sent! 🙁

Redigerat av joachime
Postat
Jag brukar tycka att 70 % av nypriset är rimligt om varan är i gott skick. Mjukvara borde egentligen ligga snäppet högre eftersom det sällan finns någon hårdvara som kan slitas ut. I Cubase fall finns det ju det eftersom cd-skivan behövs för att installera programmet i windows. Dra även av uppgraderingskostnaden från CB4 -> CB5 (ca 2000:-).

I siffror blir det ungefär: 6300*0,7-2000= 2400 kr.

Inte så muntert!

I ditt fall skulle jag nog testa att lägga ut det för 3000:- och eventuellt sänka om det förblir osålt.

Edit: Såg precis att du redan lagt ut annonsen. Ursäkta att jag klampar in lite sent! 🙁

Lugna puckar, jag kollade lite på vendolin och där säljer en person Cubase 4, full version, för 3900 kr.

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?...nonceid=5613690

Jag provar med 3000 kr som du säger, och ser om någon nappar.

/Mvh Leo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.