Jump to content
Annons

Beställa från Soundsonline.com


fender__

Recommended Posts

Tjenare!

Jag undrar fall de någon här som beställt varor därifrån?

Tar det lång tid osv?

Kan man lita på att man får varorna till 100%? (första gången jag beställer något från usa)

Hade nämligen tänkt beställa samplingarna "complete composer customize" bundle av east west!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare!

Jag undrar fall de någon här som beställt varor därifrån?

Tar det lång tid osv?

Kan man lita på att man får varorna till 100%? (första gången jag beställer något från usa)

Hade nämligen tänkt beställa samplingarna "complete composer customize" bundle av east west!

Mvh

Soundsonline finns i Europa också - så slipper du trassel med tull och dyrare frakt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundsonline finns i Europa också - så slipper du trassel med tull och dyrare frakt...

Jo, men det kostar även ca 2500kr mer att köpa från Europa!

Från Usa med frakt = 12600kr

Från Europa utan frakt 15000kr

Priset är största anledningen till att jag köper från usa!

Hur menar du trassel med tull, kan det bli problem där med att varan inte kommer fram??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det kostar även ca 2500kr mer att köpa från Europa!

Från Usa med frakt = 12600kr

Från Europa utan frakt 15000kr

Priset är största anledningen till att jag köper från usa!

Hur menar du trassel med tull, kan det bli problem där med att varan inte kommer fram??

Priset från USA är kanske utan moms (VAT)...? Om det är utan moms, så får du betala svensk moms på 25% när du hämtar paketet. Tull kommer nog också till på 2-3% (brukar vara där någonstans tullen ligger).

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset från USA är kanske utan moms (VAT)...? Om det är utan moms, så får du betala svensk moms på 25% när du hämtar paketet. Tull kommer nog också till på 2-3% (brukar vara där någonstans tullen ligger).

A fan det stämmer på europasidan står VAT 200 euro!

Men det är inte 25% på denna utan det står 19%?`kommer det ytterligare 6% kanske?

Du är en klippa Claes! 😄..

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

A fan det stämmer på europasidan står VAT 200 euro!

Men det är inte 25% på denna utan det står 19%?`kommer det ytterligare 6% kanske?

Du är en klippa Claes! 😄..

Tack för hjälpen!

Det beror på...

Om de har sålt till kunder i Sverige för totalt sett under en viss gräns (har för mig att det är ca 300000SEK) , så betalar du bara tysk moms. Om de har sålt över den gränsen så betalar du svensk moms - men det är säljaren som ska hålla ordning på det. Inom EU är det tullfritt - och om säljaren bara debiterar 19% moms, så är det vad du betalar - och inte svensk moms, som är på 25%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde biblotek därifrån för några månader sedan. Då var det lite billigare att beställa från USA men någon tipsade mig om att köpa från Eauropa eftersom det i slutändan blir billigare eftersom tull och dyrare frakt tillkommer som Claes redan nämt. Jag kollade på deras hemsida och räknade på ditt och fick det här utifrån dagens kurs på Valuta.se.

1,367.euro inklusive VAT19% = 14 922kr

$1,563.00 inklusive frakt =13 074kr

Så det skiljer 2000kr men blir nog som sagt lika dyrt även om du köper från USA.

Jag fick varorna till dörren efter 7 dagar! Bra skit!

PS. Jag hoppas du inte glömmer att köpa en iLok-key.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde biblotek därifrån för några månader sedan. Då var det lite billigare att beställa från USA men någon tipsade mig om att köpa från Eauropa eftersom det i slutändan blir billigare eftersom tull och dyrare frakt tillkommer som Claes redan nämt. Jag kollade på deras hemsida och räknade på ditt och fick det här utifrån dagens kurs på Valuta.se.

1,367.euro inklusive VAT19% = 14 922kr

$1,563.00 inklusive frakt =13 074kr

Så det skiljer 2000kr men blir nog som sagt lika dyrt även om du köper från USA.

Jag fick varorna till dörren efter 7 dagar! Bra skit!

PS. Jag hoppas du inte glömmer att köpa en iLok-key.

/Memphis

😄 7 dagar damn!

ne då iLok är med ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar man moms å sånt i Usa också?

Det är olika i olika stater, men priser i USA anges alltid utan VAT, medan det i Sverige är olagligt att sätta ut priser utan moms om man riktar sig mot konsumenter...

För då kan man i princip be en släkting,polare (fall man har smile) beställa varan och skicka sedan till Sverige utan att man behöver betala moms osv! eller?

Om det granskas av tullen, så riskerar både du och han att åka dit för varusmuggling - och då blir det rejält mycket dyrare med böter och annat "kul"... Eftersom tullen har fått upp ögonen för det, så granskas paketen mycket oftare nu, än de har gjort för ett par år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är olika i olika stater, men priser i USA anges alltid utan VAT, medan det i Sverige är olagligt att sätta ut priser utan moms om man riktar sig mot konsumenter...

Om det granskas av tullen, så riskerar både du och han att åka dit för varusmuggling - och då blir det rejält mycket dyrare med böter och annat "kul"... Eftersom tullen har fått upp ögonen för det, så granskas paketen mycket oftare nu, än de har gjort för ett par år sedan.

Ok!

Tack så jättemycket claes och memphis!!!

nu ska det beställas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågod! =) Ser fram emot att höra din kommande musik me monster-bibloteken!! 😄

Passar på att fråga här med:

E det någon som har beställt grejor från http://www.eason.com.sg ? E det ett seriöst företag? Vill bara vara säker inför en kommande beställning.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...