Jump to content
Annons

Nytt skivkontrakt


magnus83

Recommended Posts

Fick reda på idag att vi (Disconnected) får ett nytt skivkontrakt. Denna gång ett Svenskt bolag. Blue Topaz Records.

Dom har inte flest band i världen under sina vingar, men dom tar däremot mycket bra hand om sina band.

Till skillnad från det förra bolaget vi hade STF-Records i tyskland. Där vi släppte två plattor under namnet Her Whisper.

Dom har alldeles för många band för att kunna ta hand om alla.

Då är det mycket bättre att ha ett bolag som har färre band, men bättre service.

Så nu känns det mycket bra.

Funderar på att ta mig ner till närmsta bageri och köpa mig en stor fet bakelse och klämma i mig.

Och sedan rulla vidare till puben och fira med en stor stark!!!

Sedan när jag är full och otrevlig så ska jag ge mig ut på stadens gator och skrika könsord.....jag e mogen.. hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hade du fler erbjudanden eller valde du dem bara för att de verkade trevligt att ha ett mindre bolag? Vilka sållade du i så fall bort och varför?

Det var bara för att vi ville ha ett bolag som satsar på sina band. Och innan vi kontaktade dom så hörde vi med banden som ligger på bolaget vad dom tycker

och det var idel positiva lovord.

Innan vi fick det tyska kontraktet så skickade vi ut promopaket och dylikt hej vilt och fick svar från höger och vänster.

Men jag måste säga att dom flesta bolagen därute är antingen lata grisar eller skojare.

Så denna gången när vi letade bolag så kollade vi först upp dom bolagen som verkade intressanta

och sedan tog vi kontakt med dom.

Och det verkar som om den strategin funkar fint.

Man ska verkligen vara försiktig med att skriva på kontrakt. Vi fick några rejäla bakslag innan vi fick STF i tyskland.

Dom va väll bra så. Men som sagt, lite för många band....

Men nu så tror jag vi är i hamn i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...