Jump to content
Annons

Mp3-Import funkar inte (Le 4)


Fimp06

Recommended Posts

hejsan...

Jag skulle hjälpa en liten flicka idag med att spela in sin sång osv nu när hon precis köpt ett litet inspelningskit.. då satt hon med program som verkligen inte är bra.. så tipsade då till Gratisversionen Le 4 som jag själv använt.

Grejjen som händer är att när man ska importera ljudfiler så kommer ju den där vanlige rutan upp ifall man vill konvertera från 44,1 till 48 rate som om man vill kopiera filen till "working folder" osv. då trycker man ju OK, då blinkar rutan till och kommer igen, trycker då OK igen, då försvinner rutan men ingen ljudfil uppstår i projektet.. har testat att att bocka i ifall man vill konvertera och kopiera osv, testat alla alternativ liksom 😆

Sången går att spela in, alltså ljudkort+ mixer + mick får kontakt med datorn osv. men går inte sedan att importera Instrumentaler i programmet..

Samplings raten i "project setting" står på 48 och går inte att ändra till tex 44.1 vilket jag alltid använt mig utav, kan det ha nåt med de att göra?

Enormt tacksam ifall vi tillsammans kan hjälpa denna unga mö i nöd.. för inte ska hon väl behöva använda Adobes dassiga program 🙂

Redigerat av Fimp06
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Samplings raten i "project setting" står på 48 och går inte att ändra till tex 44.1

Vilket ljudkort har hon? Nån gammal variant av Sound Blaster?

Vilken ljudkortsdrivrutin används? ASIO? MME? DirectX? ASIO4All?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket ljudkort har hon? Nån gammal variant av Sound Blaster?

Vilken ljudkortsdrivrutin används? ASIO? MME? DirectX? ASIO4All?

BEHRINGER F-Control Audio FCA202 är ljudkortet.

hon visste inte men ASIO tror ja de var...

sökte och fick upp..

Drivers (Windows) :WDM KS, ASIO, MME"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan uppdatera lite. var där idag med, och hittade mjukvaran denna gång så det GICK att byta Samplings raten.. men funkade fortfarande inte..

men löste det enkelt denna gång och la in den via ett annat program och konverterade Mp3-Instrumentalen till Wave format.. då funkade det 🙂

Men man vill ju liksom ändå undgå den processen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...