Jump to content
Annons

Fender Road Worn inte worn 9-12 bandet?


BigStef

Recommended Posts

Fender Road Worn är ju en rätt åtråväckande gitarr, lite smygrelic till överkomlig peng. Men vad har hänt med lönngreppbrädornas slitage? 9-12 bandet är ju oslitna, det ser ju inte klokt ut? Jag spelar otroligt mycket på de banden, och de allra flesta spelar ju iallafall mer på 9-12 banden än det allra sista bandet?

Sen att slitaget på banden ser lite väl maskinslipade ut är en annan sak, men hur har ett gigantiskt företag som Fender kunna göra denna miss med 9-12 bandet? 🙁 Antar att det har med produktionseffektivitet och kostnad att göra. Någon som har info om eländet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samma som maskinslitna jeans. Nästan lika illa som "stonewashed". Varför köper man inte en hårt begagnad gitarr om man nu inte orkar nöta på den själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det reagerade jag också på när jag såg gitarren för första gången på nätet.

Det ser ju inte alls trovärdigt ut och det förtar ju hela idén med relicade gitarrer. Det ska ju se ut som att man har spelat och slitigt på gitarren i flertalet år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk, tramsigt, fjantigt ...

Jag antar att ni definitivt inte är såna som spelar in digitalt och sen frågar efter en plugg som ger "analog värme" ...?

:rolleyes:

Sorry, kunde inte låta bli.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Och där gick det i diket ja... Jag sa aldrig att detta var världens häftigaste strata, utan jag reagerade på att Fender gjort ett så klantigt jobb.

Rocknroll och attityd sitter för övrigt inte i instrumentet. Sätt världens töntigaste gura i händerna på en som kan lira så är den rocknroll. Soundet sitter i händerna.

Så sluta larva er

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte Thomann som klantat sig då?

Det är ett företag som gillar photoshop och gärna monterar sina egna bilder. Till och med innan de fått tag i ett exemplar att fota. Kolla den här basen till exempel:

220763.jpg

Detta ska enligt Thomann vara FENDER STANDARD PRECISION BASS BK2009. Men varför har den jazzkropp då? 😆

Och vem var det som klippte till plektrumskyddet?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahahahaha, herregud...

Dock inte i fallet med Road Worn, ser likadant ut på Fenders hemsida :S

Kolla själva på fender.se, ser ut som ett djävla skämt! Snackade med Sitg på Jam i Örebro om just detta och det är tydligen rätt lång leveranstid på denna serie. Så tydligen är folk intresserade även fast de ser ut som någon gått loss med sandpapper lindat runt en penna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...