Jump to content
Annons

Focusrite Saffire LE bra med Mac OS X?


leaf

Recommended Posts

Är detta ljudkort stabilt gällande drivrutiner för Mac OS X?

Hur är det med hörlursutgången? har läst att det finns en hel del som tycker att den är klen i förstärkningen.

Finns kanske bättre ljudkort i samma prisklass?

Kan kanske få lite tips från er som använder Saffire eller har testat?

Tacksam för råd.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur är det med hörlursutgången, finns det bra med kraft för att driva tungdrivna hörlurar till hög volym?

:rolleyes:

Hej

Jag har läst nå't negativt om detta i en annan tråd. Har för mig att majken i ett test hade tyckt att det var aningen

sämre tryck i hörlursutgångarna i saffire än i ett annat och att detta påstående skapat irritation hos någon.

Jag kör Saffire (EJ LE) och har inga andra ljudkort att jämföra med men klagar inte. Har iofs. funderat på flerkanals

hörlursförstärkare, delvis för kanske mer pulver men framför allt för fler utgångar.

Med mina Sennheiser HD650 på 300 ohms imp räcker trycket gott och väl.

Med mina AKG 240 600 ohm som är väldigt "ovassa" och kan lyssnas på hög volym genom så räcker trycket med nöd och näppe.

Med mina Sennheiser HD201 med väldigt lite impedans finns det ett överflöd av volym.

Jag tycker inte detta med trycket i hörlursutgångarna (som dessutom är två!) är skäl att inte välja detta ljudkort.

Hoppas du blev klokare.

/Hv

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...