Jump to content
Annons

Medlyssning i lurar


Sphinxter

Recommended Posts

Har en fråga kring hörlurar och medlyssning.

Jag har ett ljudkort med endast 1 utgång för hörlurar samt två 1/4-tums analoga ut (en höger och en vänster).

Nu vill jag att en polare ska kunna lyssna med när jag mixar (måste tyvärr köra i lurar pga av barn, etc).

Vad behöver jag för att lösa detta. Det kommer att vara lurar av olika märken så någon form av splittad volymkontroll behövs.

Visste inte riktigt vad jag skulle söka på så jag lägger frågan här.

Tack på förhand för svaren 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är olika lurar så är det nog lämpligast med en extern hörlursförstärkare. Om ljudkvaliteten är mindre noga än priset, så finns det bl a en modell från Behringer som heter HA400 - och går på ca 350:-.

En vanlig split kan det bli problem med om lurarna inte har samma impedans, så att det blir jättehögt i den ena och jättesvagt i den andra. Har du däremot likadana lurar, så brukar sådana splittar fungera ok - exempelvis en sådan HÄR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är olika lurar så är det nog lämpligast med en extern hörlursförstärkare. Om ljudkvaliteten är mindre noga än priset, så finns det bl a en modell från Behringer som heter HA400 - och går på ca 350:-.

En vanlig split kan det bli problem med om lurarna inte har samma impedans, så att det blir jättehögt i den ena och jättesvagt i den andra. Har du däremot likadana lurar, så brukar sådana splittar fungera ok - exempelvis en sådan HÄR.

haha en split för 39:- 😆

Tror det får bli en hörlursförstärkare då jag antar att i längden så vill man själv avgöra vilken volym man vill ha. Kan se framför mig hur vi skulle bråka om vilken volym det skulle vara.

Tack Claes 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...