Jump to content
Annons

Att byta avatarbild går bra


debatt

Recommended Posts

... man måste bara vänta tills systemet hunnit med. Det kan ta ett tag innan den nya dyker upp.

Däremot undrar jag hur vissa kan ladda upp avatarbilder som är i gif-format? När jag försökt det så står det att det inte går.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ibland blir jag fascinerad av dig, Debatt, och undrar hur du uppfattar världen med din eviga ström av frågor. Och att du orkar! Fascinerad är rätta ordet!

Uppladdade avatarbilder får inte vara större än 10 KB.

Följande filtyper är tillåtna: gif,jpeg,jpg,swf,png

Så står det på sidan för att byta Avatar och om du uppfyller disse regler så skall det intevara ett problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strange.

Men varför fastnar tecknen hela tiden numera när jag skriver på Forum-et?

Om jag skriver "ljusanläggning" t.ex. så tar den bara lj... sedan dröjer det 5-10 sekunder så kommer "usan", sedan är det tvärstopp och jag vet inte om resten kommer att komma in alls, så jag skriver slutklämmen igen, dvs. läggning... Och efter ytterligare 10-15 sekunder står det till slut "ljusanläggningläggning" och det blir bara till att backa tillbaka för att radera som vanligt. Är väldigt jobbigt att skriva meddelanden numera.

Fel på tangentbordet? Operativsystemet? Forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det har nog allra troligast att göra med ditt tangentbord. Du har säkert ett usb-tangentbord va? Det brukar ställa till såna problem ibland. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Eehhh.... jag har en laptop.

Om det är usb vet jag inte... ja, det är kanske kopplat inom usb?!

Det är hju fredag... många virusprogram är som standard inställda på att göra en virus-scan på fredagar... kan vara det...

min jobbdator blir seg som fanken runt lunch varje fredag... men då kan jag skylla på datorn att jag går på halvfart! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det där försenade tecken låter ju som att datorn är upptagen med något annat eller som om du satt och skrev på terminalserver med dålig lina. Det senare är nog mindre troligt, mer troligt att det är något annat som jobbar i bakgrunden (lokalt på din dator alltså). Men vad det är vete katten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... eftersom det är över 60 prylar igång i bakgrunden samtidigt senast jag kollade så kanske det inte är så konstigt. Läge att rensa där innan installationen av nytt ljudkort i veckan?!

Var var det man gick in och kollade bakgrundssakerna? Kör Win XP SP3.

Link to comment
Dela på andra sajter

ctrl+alt+del/processer

Kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Tjänster

Någon av dessa du tänkte på?

Via Kontrollpanelen - just så ja. 106 tjänster, värre än jag trodde, om jag kollade under fliken "Utökade". Sedan finns det en flik som kallas "Standard", kollade lite lätt där med, men de verkar vara desamma som de Utökade.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...