Jump to content
Annons

hur gör man detta/segertåget - maskinen


en0x

Recommended Posts

jag är total nybörjare

har fått lite tutorials via tpb och nu vill jag veta hur man gör som i segertåget maskinen ''bennebenasi ljudet'' och det ljudet som är på 8-del tonen ''snare''

länk:http://www.youtube.com/watch?v=4kZ8U3WWHTU

har 2 plugins refx nexus fattar itne ett skit vad det är. och vaheter det nu da vanguard fatttar inte hur man fixar najza sounds med dem eller är dem bara plugins som gör beats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Köpte du Nexus och Vanguard utan att veta vad det är? 😕

tack för ett snabbt svar fick av en kompis finns det någon tutorial på nexus och van

har gått in på www.justfuckinggoogleit.com men hittat inget

Redigerat av en0x
Link to comment
Dela på andra sajter

tack för ett snabbt svar fick av en kompis finns det någon tutorial på nexus och van

har gått in på www.justfuckinggoogleit.com men hittat inget

😄

Nån har skämtat med dig. Låt dig inte sänkas av det. Lek med synten, testa skruva i rattar osv. Sen när du gjort det några timmar kan du ta dig an tutorials på ett helt annat sätt. Det finns mängder av tutorials som visar hur man gör benassi-bas. Gör såhär:

1. gå in på www.google.com

2. skriv benassi tutorial

3. Leta bland alternativen efter något som passar dig. Det femte svaret verkar vara anpassat till FL studio, så där kanske du lär dig nåt.

Lycka till!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som en sågtandsbas. Dvs ställ in oscillator på sawtooth (eller välj den wave som har ett triangulärt utseende om du har en synt som har en grafisk bild). Sen låter det som om de har dragit ner basen ett par oktaver.

Du får nog också lägga på en compressor som sidechainar basen lite till kicken (bastrumman). Dvs varje gång kicken hörs så kommer ljudnivån på basen att minska och sen gradvis öka, beroende på hur kicken låter.

Men det finns massor av bra tutorials på youtube. Tex:

Sidechaine:

Benassi lead/bas:

Hoppas att det var till någon hjälp och lycka till

/morge

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är total nybörjare

har fått lite tutorials via tpb och nu vill jag veta hur man gör som i segertåget maskinen ''bennebenasi ljudet'' och det ljudet som är på 8-del tonen ''snare''

länk:http://www.youtube.com/watch?v=4kZ8U3WWHTU

har 2 plugins refx nexus fattar itne ett skit vad det är. och vaheter det nu da vanguard fatttar inte hur man fixar najza sounds med dem eller är dem bara plugins som gör beats?

offtopic men måste ändå säga..

fy vilken kass låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova med att googla på "www.justfuckinggoogleit.com"

haha.

Vanguard är en tvättmaskin, nexus ett strykhjärn.

Vad kostar dessa? Är dem gratis?

Jag vet inte därför jag frågar.

*host*piratebay*host*

Link to comment
Dela på andra sajter

*host*piratebay*host*

Du vet väl att man får det man betalar för?

I ditt fall inget alls.

Gör som så:

Köp först din sequnser .

Lör dig hantera det.

Fundera på att köpa extra vst pluggar eller au om du kör med mac.

Jag är inte arg eller dömer dig för att använda warez men det faktum att vi som betalar tusenlapp efter tusenlapp för sin programvara tycker (nog) att det är ett jävla sätt att tanka illegala kopior!

Link to comment
Dela på andra sajter

offtopic men måste ändå säga..

fy vilken kass låt

Oj.

Nej detta är ju grymt.

Me gillar det:)

Plöjer fram och spränger staden, röken bolmar regn och hagel:P

Lite kul att akapellan följde med vid köp av den i iTunes:)

Link to comment
Dela på andra sajter

är det FAKTA? 😏

sist jag var i hans studio så körde Frej med Logic 8. Kommer inte ihåg vilka synthar som användes. Kan passa på att fråga honom när jag träffar honom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...