Jump to content
Annons

Ytterligare Buffer size problem...


Cato

Recommended Posts

Vad är felet?

“The operating system held off interrupts too long. If this occurs often, try increasing ‘H/W Buffer Size’ in the Playback Engine dialog (-9093 och -9094)”

“Audio Processing is conflicting with other CPU tasks. If this occurs often, reducing the ‘H/W Buffer Size’ in the Playback Engine Dialog may help prevent the problem (-9129)”

Oavsett om jag ökar buffer sizen till 1024 eller sänker den till 512 så resulterar det i felmeddelanden som vill att jag sänker eller ökar den.....blir tokig...hehe.

Hade inget problem med detta när jag körde PT LE 7.1 men nu har jag uppdaterat till PT LE 8.0.

Jag har avaktiverat tracks, tagit bort plug ins, testat consolidate och är nu nere på 14 audio tracks och 4 aux tracks + mastern.

Har: Frost Laptop, 002 rack, USB Seagate NTFS HD.

Tacksam för idéer!

MVH/

Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade samma problem härom dagen. Kopplade bort min USB Verbatim 320GB och körde från C: istället... (Dom säger att man inte skall köra från samma disk som ProTools, men jag har aldrig märkt några problem av detta.)

P4, Digi 002 rack, Pro Tools LE 8.0

mvh

-niklas-

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...