kLEO Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Hej! Jag vill kunna spela in egna ljud via mick. Men hur får jag fruity loops att reagera med micken? Jag vet att man i mixern ska trycka på "none" och sen välja sitt ljudkort där. Men när jag trycker på "none" så visas det inte. Och det är det mitt problem är. Hur får jag mitt ljudkort att visas där? 😏 (kanske lite dåligt förklarat, men hoppas ni förstår) väldigt tacksam för svar!
Lonian Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 (edited) Hej! Jag vill kunna spela in egna ljud via mick. Men hur får jag fruity loops att reagera med micken? Jag vet att man i mixern ska trycka på "none" och sen välja sitt ljudkort där. Men när jag trycker på "none" så visas det inte. Och det är det mitt problem är. Hur får jag mitt ljudkort att visas där? 🙂 (kanske lite dåligt förklarat, men hoppas ni förstår) väldigt tacksam för svar! först och främst vad har du för ljudkort? Ljudkortet måste stöda asio Jag skaffade ett m-audio delta 1010 lt ljudkort http://www.velvetsystems.com/images/products/large002695.jpg och får en låång lista när jag trycker på None för olika inspelnings alternativ. Det sitter i drivrutinerna Men du kan prova att gå in i audio settings och välja ASIO4ALL om det går... i output , så kanske det funkar sedan Edited March 16, 2009 by Lonian
kLEO Posted March 16, 2009 Author Posted March 16, 2009 först och främst vad har du för ljudkort?Ljudkortet måste stöda asio Jag skaffade ett m-audio delta 1010 lt ljudkort http://www.velvetsystems.com/images/products/large002695.jpg och får en låång lista när jag trycker på None för olika inspelnings alternativ. Det sitter i drivrutinerna Men du kan prova att gå in i audio settings och välja ASIO4ALL om det går... i output , så kanske det funkar sedan Jag har ett Tascam US 122L ljudkort. När jag väljer ASIO4ALL så kan jag inte höra mina låtar? :S Fast den reagerade ju, så det funkade ju på sätt och vis ☺️ Men hur gör jag annars?
Recommended Posts