Jump to content
Annons

Flytta ljudspår!?


aROCKER

Recommended Posts

Hej!

Har inte hittat nåt om hur man gör för att flytta ljudspåret med hjälp av tidsnummret som ligger uppe när man drar i filen med musen.

Måste gå att bara skriva in ett värde eller hur? (dra med musen blir lite vanskligt och svårt att få korrekt)

Hur gör man?

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du menar väl avaktiverar "Snap to grid" så jag får lägga den vart jag vill?

Har gjort det men det är svårt att dra den i exakt läge ändå. Vet inte vad det beror på.

Har sänkt hastighet på min spelmus...men filen liksom rör sig olika, ibland blir det ett långt flytt eller ett litet.

Nu snackar vi hundradelar.

/ aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar väl avaktiverar "Snap to grid" så jag får lägga den vart jag vill?

Har gjort det men det är svårt att dra den i exakt läge ändå. Vet inte vad det beror på.

Har sänkt hastighet på min spelmus...men filen liksom rör sig olika, ibland blir det ett långt flytt eller ett litet.

Nu snackar vi hundradelar.

/ aROCKER

Men hur exakt måste det bli? Om du drar förstoringslinjalen så långt det går så blir det ju extremt små rörelser med musen.

Jag har aldrig upplevt det som ett problem att flytta ljudspår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att få korrekt med musen. Du måste bara zooma in tillräckligt mycket. Det gör du genom att klicka på tidslinjen, hålla nere musknappen och dra uppåt eller neråt ( zooma in / ut ).

Och se till att snap, som drhans tipsade om, är avaktiverat.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla!

Ska testa Laxens förslag.

Tycker filen rycker och lever ett eget liv när jag "leker" med musen.

I alla fula fall, konstigt om pgm:et inte har en funktion där jag skriver in siffervärdet, det är ju trots allt siffror som tickar när jag drar i filjäveln eller hur?

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Yep den är bra om man har startat alla spår på samma ställe, inte om ett gitarrsolo från helvetet ska läggas in ifrån en helt annan snubbe som har skickat filen.

Tack ännu en gång!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...