Jump to content
Annons

Dämpa vibrationer mellan högtalare och bord


teddawid

Recommended Posts

Annons

Bästa varianten först och i fallande ordning (och pris... 🙂 ).

Primacoustic Recoil Stabilizers:

RX7-34L-DS-4x6.jpg

Auralex MoPads:

MP.jpg

Eller budgetlösningen sönderklippt liggunderlag i flera lager, från Jula:

771063_d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kan tipsa om ett budgetförslag som funkar lite bättre än sönderklippta liggunderlag och som jag kör med:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=54225065

"väskinredning bottenskikt" heter den. Utmärkt för att ha hindra vibrationer gå ner i bordet och trycks inte ihop lika lätt som ett liggunderlag, stabilare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan tipsa om ett budgetförslag som funkar lite bättre än sönderklippta liggunderlag och som jag kör med:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=54225065

"väskinredning bottenskikt" heter den. Utmärkt för att ha hindra vibrationer gå ner i bordet och trycks inte ihop lika lätt som ett liggunderlag, stabilare.

Åh vilket fint tips. Tack så mkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhopp, i någon euforisk gratis-e-gott anda provade jag nyligen att ta till vara på nåt papperslumpliknande ljuddämparmaterial från en diskmaskin påväg till skrotning.

Materialet är ungefär 2 cm tjockt, lite grågrönt till färgen och känslan e nästan lite kompakt. Men jisses vad bra det totalt dödade vibrationerna från en golvstående dator.

Har tidigare provat gummimattor, liggunderlag, hopsnickrade plattor med olika fötter, men inget kommer ens i närheten av diskmaskinsgrejen. Kanske det funkar även till högtalare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är verkligen väskinredningen bättre än liggunderlag? Det har jag svårt att se, känns som om det borde vara lite väl poröst. Claes förslag tyckte jag var vettiga.

Väldigt svårt att säga, speciellt i mitt helt obehandlade rum. Men jag tycker det verkar fungera. Som sagt är dom lite hårdare än liggunderlag som bara sjunker ihop under mina tunga monitorer. Jag vet inte, de kanske är för hårda. De är alltså inte som vanligt skumgummi utan lite hårdare, man får testa helt enkelt. Jag tycker det funkar. Budgetlösning iaf... =)

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...