Jump to content
Annons

Basen från Trilogy tystas ner i korta tidsintervall


ekur

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem när jag använder Trilogy för basen i Cubase. Så fort jag lägger in stråkar från Hypersonic så händer det att basen på Trilogy-spåret försvinner i korta tidsintervall (~0.5 sekunder) . Detta händer dock inte när jag sätter spåret med stråkarna på mute. Basspåret har ingen som helst koppling till stråkspåret så det borde inte påverka varandra. Kan det vara så att programmet är överbelastat och inte klara av att processera allt på en gång? Ok då att det inte skulle klara av det vid direkt uppspelning i Cubase, men problemet kvarstår även om jag exportera min låt till t.ex. mp3. Vid export borde väl inte överbelastning kunna vara ett problem?

Tacksam för tips till detta irriterande problem.

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har ett problem när jag använder Trilogy för basen i Cubase. Så fort jag lägger in stråkar från Hypersonic så händer det att basen på Trilogy-spåret försvinner i korta tidsintervall (~0.5 sekunder) . Detta händer dock inte när jag sätter spåret med stråkarna på mute. Basspåret har ingen som helst koppling till stråkspåret så det borde inte påverka varandra. Kan det vara så att programmet är överbelastat och inte klara av att processera allt på en gång? Ok då att det inte skulle klara av det vid direkt uppspelning i Cubase, men problemet kvarstår även om jag exportera min låt till t.ex. mp3. Vid export borde väl inte överbelastning kunna vara ett problem?

Tacksam för tips till detta irriterande problem.

/Erik

Ingen som stött på detta problem? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...