Jump to content
Annons

Max Martin/Andreas Carlsson Trumsamples sökes !


niclashbg

Recommended Posts

Tja ! Har producerat musik i ett par år. Har börjat lyssna sjukt mycket på 90-tals och början av 2000-tals pop igen. Dvs Boyband-tiderna. Har lagt märke till att Max Martin, Andreas Carlsson, Rami och de andra snubbarna använder sig av så sjukt sköna trum-samples. Vet någon vart man kan få tag på dem? Nu söker jag inte något Pop/rock som är för modernt, utan jag söker samples som tex Britney Spears - Stronger, Britney Spears - Lucky, Backstreet Boys - As Long As You Love Me .. ja.. ni förstår nog va jag menar ! Hör av er , hade uppskattats !

Niclas Svensson, The END Productions

Berry_big@hotmail.com

www.myspace.com/theendproductionsonline

Redigerat av niclashbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja ! Har producerat musik i ett par år. Har börjat lyssna sjukt mycket på 90-tals och början av 2000-tals pop igen. Dvs Boyband-tiderna. Har lagt märke till att Max Martin, Andreas Carlsson, Rami och de andra snubbarna använder sig av så sjukt sköna trum-samples. Vet någon vart man kan få tag på dem? Nu söker jag inte något Pop/rock som är för modernt, utan jag söker samples som tex Britney Spears - Stronger, Britney Spears - Lucky, Backstreet Boys - As Long As You Love Me .. ja.. ni förstår nog va jag menar ! Hör av er , hade uppskattats !

Niclas Svensson, The END Productions

Berry_big@hotmail.com

www.myspace.com/theendproductionsonline

Jag kan visserligen inte svara på vad han använde sig av på 90-talet, men jag vet att han i alla fall nu för tiden kör med Addictive Drums (som kan användas till riktigt mycket och låter skitbra till de flesta produktioner). Vet du bara hur du vill att det ska låta borde du kunna komma nära det soundet, även om det kanske inte är samma samplingar. Att du inte mailar honom och frågar? Har inte kollat själv, men den kanske finns på www.maratone.se.

Redigerat av Phobophobia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Jag har både addictive drums och kollat på maratone, hehe. Däremot har jag inte mailat honom, har inte ens tänkt på det. Får ta och göra det, hoppas han svarar! Tanken slog mig att han förmodligen använde samplingar ifrån keyboards och inte från datorn, därför är de så svåra att hitta. Ha det gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Jag har både addictive drums och kollat på maratone, hehe. Däremot har jag inte mailat honom, har inte ens tänkt på det. Får ta och göra det, hoppas han svarar! Tanken slog mig att han förmodligen använde samplingar ifrån keyboards och inte från datorn, därför är de så svåra att hitta. Ha det gött

Faktum är att jag känner Shellback (som är det senaste låtskrivar/producent-tillskottet i Maratone-studion, och som var med och skrev senaste Pink-hiten). Jag kan be honom kolla upp det nästa gång vi talas vid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag håller med om att AD är sjuuukt bra (hehe) så hade han det inte på 90-talet. Jag tror de flesta klassiska cheironljuden kommer från kommersiella sample libraries. Jag hittade t ex snaren från britneys "hit me baby" i ett sånt. Och den kommer i sin tur från nån rnb-låt.. 😄

det är mycket arrangemangen och låtarna som gör't! och martins och nana hedins feta körer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att jag känner Shellback (som är det senaste låtskrivar/producent-tillskottet i Maratone-studion, och som var med och skrev senaste Pink-hiten). Jag kan be honom kolla upp det nästa gång vi talas vid.

oj.. det måste vara sjukt gött att känna honom!! är avundsjuk. hade varit sjukt gött om du hade kunnat kolla upp det, 🙂

Redigerat av niclashbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade för nåt halvår sen några samplingar som kallades cheiron-drums, eller swedish pop-drums eller nåt liknande. Hej Pojkband!

Kostade några spänn och låter alldeles utmärkt.

haha seriöst? fan perfekt, de är just cheiron jag letade efter. har du kvar ljuden möjligtvis?

Redigerat av niclashbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag håller med om att AD är sjuuukt bra (hehe) så hade han det inte på 90-talet. Jag tror de flesta klassiska cheironljuden kommer från kommersiella sample libraries. Jag hittade t ex snaren från britneys "hit me baby" i ett sånt. Och den kommer i sin tur från nån rnb-låt.. 🙂

det är mycket arrangemangen och låtarna som gör't! och martins och nana hedins feta körer!

tack för svaret. precis, AD är galet bra men det är ändå inte samma "boybandkänsla" i de trummorna! i vilket sample library hittade du den snaren i? har du kvar samplen? 🙂 vad heter bilblioteket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns inte tyvärr.. har säkert ljudet nånstans men den datorn är inte igång riktigt just nu.. Kollade lite snabbt på Powerfx sida (www.powerfx.com).

Sökte på "samples", Keyword: snare och type:oneshot.. på sidan 4 finns en "R&B snare 9" som låter lite BSB. men svårt att höra för ljuden är så kvaddade av mp3kodningen.

Fler tänkbara

Sidan 5:

B B & E Snare 7

Sidan 9:

Grv5 Snare

Grv39 Snare

Grv6 Snare2 (den låyter lite likt brittan, men svårt att höra..)

ja där fanns många rätt bra där faktiskt. Och du kan ju köpa ljud för ljud!

/L

Edit:

kolla in en klassisk loop (vid 1:43)

http://www.youtube.com/watch?v=Q8Y5J3WkgZs

den tror jag ligger med, något modifierad, i några hits...

hoho och den hära...

http://www.youtube.com/watch?v=py6TNTSyRl4

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela på andra sajter

Minns inte tyvärr.. har säkert ljudet nånstans men den datorn är inte igång riktigt just nu.. Kollade lite snabbt på Powerfx sida (www.powerfx.com).

Sökte på "samples", Keyword: snare och type:oneshot.. på sidan 4 finns en "R&B snare 9" som låter lite BSB. men svårt att höra för ljuden är så kvaddade av mp3kodningen.

Fler tänkbara

Sidan 5:

B B & E Snare 7

Sidan 9:

Grv5 Snare

Grv39 Snare

Grv6 Snare2 (den låyter lite likt brittan, men svårt att höra..)

ja där fanns många rätt bra där faktiskt. Och du kan ju köpa ljud för ljud!

/L

Edit:

kolla in en klassisk loop (vid 1:43)

http://www.youtube.com/watch?v=Q8Y5J3WkgZs

den tror jag ligger med, något modifierad, i några hits...

hoho och den hära...

http://www.youtube.com/watch?v=py6TNTSyRl4

tack så mycket, bra svar !!! ska in och köpa från sidan, billigt var det med ju:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...