Jump to content
Annons

Borttagen


Culloden

Betyg  

24 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      7
    • 5
      6


Recommended Posts

Annons

När introt gick igång trodde jag nästan att jag skulle dö!

Kanonbra, klassiskt enkelt....

Men sedan kommer sången in, och då tycker jag tyvärr det blir ganska ointressant..

ända tills det skriks "living heavy metal" i halford falsett...då är jag med igen!

Men förutom intro och refräng är jag inte särskilt imponerad...tyvärr..

Sångaren låter inte alls särskilt "heavy metal" under verserna..

Men intro och refränger som sagt, 5 poäng på dem!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklit snyggt lirat! Grymt snyggt mixat!

Gurorna låter jätte tajt å gött, lixåm synth arrangemangen som funkar klockrent.

Hmm...Drumkit From Hell?

Jätteimpad, iaf på allt utom låten i sej som tyvärr är sådär....

Mina cymbaler i DFH Superior låter då inte sådär...

Skulle vara drumkits from hell 1, men jag har för mig att det lät bättre än såhär.

edit

(inget illa ment om trummproduktionen, bara det att grundljuden inte lät alltför övertygande)

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklit snyggt lirat! Grymt snyggt mixat!

Gurorna låter jätte tajt å gött, lixåm synth arrangemangen som funkar klockrent.

Hmm...Drumkit From Hell?

Jätteimpad, iaf på allt utom låten i sej som tyvärr är sådär....

Mina cymbaler i DFH Superior låter då inte sådär...

Skulle vara drumkits from hell 1, men jag har för mig att det lät bättre än såhär.

edit

(inget illa ment om trummproduktionen, bara det att grundljuden inte lät alltför övertygande)

Det är drumkits from hell 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

"In the book of heavy metal" med DreamEvil typ, bra men ointressant, ge mixen lite mer botten, låt basen (basguran) jobba mer i registret 50-70hz och kaggen nånstans däremellan, lite mindre top på gitarrerna och på med en L2:a och dra i den tills det spricker och sänk en aning bara just under det spruckna, bort med synthen och stäm ned gitarrerna ett halvt eller helt tonsteg och ni ska finna rå tyngd.

Så tycker jag!

Botten upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är drumkits from hell 1

Där ser man, kär du med varierade velocity på hihaten?

ge mixen lite mer botten, låt basen (basguran) jobba mer i registret 50-70hz och kaggen nånstans däremellan, lite mindre top på gitarrerna och på med en L2:a och dra i den tills det spricker och sänk en aning bara just under det spruckna, bort med synthen och stäm ned gitarrerna ett halvt eller helt tonsteg och ni ska finna rå tyngd.

Är det inte precis det mr. fredman gör med Dream Evil ? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jävligt snyggt intro men som sagt sången känns inte heavy-metal lite för mesig på nått sätt, hur har du gjort trummorna?

Drumkits from hell! Ett tips: Gå inte efter vad låten heter utan vad jag skrivit för genre på låten!! Alltså vanlig "Hårdrock" och inte Heavy metal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är riktigt bra men tycker virveln's slapback låter lite illa i början och leadsången borde kunna ligga i ett större rum som ger bättre svulst och kraft... eller mixas lite annorlunda...

När mr "Halford" stövlar in i full falsett åker hakan i golvet..det lyfter en hel del med sånna trix 😉

Liten fråga: Vem är det som mixar er musik?

Bra låtmaterial hursomhelst

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar! Jag fick lust att stoppa in mina jeans i sockorna och dra på mig en Maiden t-shirt! Vilken härlig pop-metalrefräng. Arenametal så det förslår.

Texten är fantastisk och sången likaså. Solopartiet är så jävlar pampigt som det bara kan bli.

Sånt här gör mig glad i själen! Hatten av för er pågar!

PS: Over the hills and faar away"… var inte det en hit med Robert Wells nån gång på 80-talet? Ungefär samtidigt som han var tillsammans med Cia Berg, som oxå ledde "Bagen" om jag inte missminner mig. Hmm... utamför ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS: Over the hills and faar away"… var inte det en hit med Robert Wells nån gång på 80-talet? Ungefär samtidigt som han var tillsammans med Cia Berg, som oxå ledde "Bagen" om jag inte missminner mig. Hmm... utamför ämnet.

Vet inte om du är ironisk eller har lite dåligt minne 🙂

"Over the hills and far away" är en Gary Moore klassiker 🙂

angående on topic så låter låten bra och har inget direkt att klaga på! Bra jobbat! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt nice...mycket "maiden känsla"...inget fel med sången i mina öron....som sagt va...heavy metal...inte "thrash-metal" då få det gärna gå att tyda vad sångaren sjunger.

Underbar solo och jävligt vassa gitarrer i backgrunden!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Jävligt nice...mycket "maiden känsla"...inget fel med sången i mina öron....som sagt va...heavy metal...inte "thrash-metal" då få det gärna gå att tyda vad sångaren sjunger.

Underbar solo och jävligt vassa gitarrer i backgrunden!

Rock n roll!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så jävla asbra, bara så jävla begåvat. Skit i hur andra säger att du ska göra,

då blir ju inte på ditt sätt utan på deras. Eller hur? Sitter och tajar till den starka trean! Har du någon hemsida?

Nadde

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så jävla asbra, bara så jävla begåvat. Skit i hur andra säger att du ska göra,

då blir ju inte på ditt sätt utan på deras. Eller hur? Sitter och tajar till den starka trean! Har du någon hemsida?

Nadde

Tjoho! Jepps, när det gillar rent stil-mässigt så kör jag mest mitt eget stuk o följer mitt eget hjärta, så jag rättar mig inte så mycket efter andra.. bara när jag själv känner att .. "hmm, det här känns inte rätt" "kanske behöver ha andra till att döma lite" Inte alls dumt att köra det lite så emellanåt.. Lyssnar mest bara på vad folk har o säga om själva produktionen i sig..

Nej vi har tyvärr ingen hemsida än, men kommer förhoppningsvis snart!

Lägger ut ännu en ny; "The Prophecy" Så ta en lyss på den!

Cheers..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer hårdrockig låt, inte så proggig kanske men ändå bra. 🙂

Sköna skrik a la halford me like eftersom judas är mina gamlar hjältar. 😛

Måste dock säga att låten är ganska långtråkig, inte alls lika varierad som dina andra alster tycker jag.

Gillar skånskan och Jack Black, härligt. 😛

Snyggt gitarrsolo, satt typ och väntade på det i 4 minuter bara, puh. 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer hårdrockig låt, inte så proggig kanske men ändå bra. 🙂

Sköna skrik a la halford me like eftersom judas är mina gamlar hjältar. 😄

Måste dock säga att låten är ganska långtråkig, inte alls lika varierad som dina andra alster tycker jag.

Gillar skånskan och Jack Black, härligt. 🙁

Snyggt gitarrsolo, satt typ och väntade på det i 4 minuter bara, puh. 😲

Mvh / djonas

Jo jag håller ju med om att den är ju helt klart mer rak än mina andra låtar.. men eftersom mina hjältar bl.a oxå är Judas och Maiden så kände jag att jag ville göra den här låten... min fråga till dej är: Vad skulle du vilja göra annurlunda med den här låten för att inte behöva känna det här "långtråkiga" som du nu just nämnde??

Tack annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

HE HE... Jävligt bra...

Jag fick en känsla av KROKUS i början av låten !!!

Ärligt talat så är det mycket bra... mycket gitarr... det gillar jag

Keep on Pågarrrr...

A.D

Krokus är jag inte så värst inne på.. har typ hört max 2 låtar! Midnight Mania är en av dom! 😄

Well anyway, i'm glad youy like it! Simpelt o ösigt liksom.

Rock on dude! :rolleyes:

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer hårdrockig låt, inte så proggig kanske men ändå bra.  🙂

Sköna skrik a la halford me like eftersom judas är mina gamlar hjältar.  🙂

Måste dock säga att låten är ganska långtråkig, inte alls lika varierad som dina andra alster tycker jag.

Gillar skånskan och Jack Black, härligt.  😛

Snyggt gitarrsolo, satt typ och väntade på det i 4 minuter bara, puh.  🙂

Mvh / djonas

Jo jag håller ju med om att den är ju helt klart mer rak än mina andra låtar.. men eftersom mina hjältar bl.a oxå är Judas och Maiden så kände jag att jag ville göra den här låten... min fråga till dej är: Vad skulle du vilja göra annurlunda med den här låten för att inte behöva känna det här "långtråkiga" som du nu just nämnde??

Tack annars.

Hehe måste erkänna att låten blir bättre och bättre efter några lyssningar. Inte alls lika långtråkig längre haha. 😄

Jag tror nästan det var en förhastad slutsats från mig sida. 😄

Ju mer man lyssnar på den desto mer inser man hur bra uppbyggd den är. Sen är det ju ett plus i kanten att den slutar i bästa "äkta" schlagermaner a la Charlotte Perelli. 😛

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...