Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tyckte om den omastrade bÀttre.

Men det var mer tryck i den mastrade.

Postat
Tyckte om den omastrade bÀttre.

Men det var mer tryck i den mastrade.

Totalt misslyckande frÄn företaget dÄ? De verkade inte sÀrskillt seriösa heller jÀmfört med t.ex. xarcmastering.com.

Tack för att du lyssnade.

Postat

Hej

Har ingen erfarenhet av mastering.

Jag lyssnade först igenom den omastrade och tÀnkte, vad jag vill jag ha "bÀttre"?

Torrare bas, "lyster" i HF fanns redan mycket sÄ jag tÀnkte, hm.... vad gör dom dÄ?

TvÄ pÄtagliga skillnader hörde jag pÄ den mastrade.

Högre nivÄ och stereobreddat.

TrÄkigt om du Àr missnöjd, krÀv att dom gör om jobbet om du inte Àr nöjd.

/Hv

Postat
Hej

Har ingen erfarenhet av mastering.

Jag lyssnade först igenom den omastrade och tÀnkte, vad jag vill jag ha "bÀttre"?

Torrare bas, "lyster" i HF fanns redan mycket sÄ jag tÀnkte, hm.... vad gör dom dÄ?

TvÄ pÄtagliga skillnader hörde jag pÄ den mastrade.

Högre nivÄ och stereobreddat.

TrÄkigt om du Àr missnöjd, krÀv att dom gör om jobbet om du inte Àr nöjd.

/Hv

Jag har ingen erfarenhet av mastring heller eller mixning för den delen. DÀrför mixar jag inte mina lÄtar utan lÄter gizmozis som gör ett superbra jobb göra detta. Och dÀrför gjorde jag denna trÄden för att de som Àr mer hemma pÄ mastring kan ge synpunkter.

MEn det lutar vÀl att jag fÄr lÄta xarcmastering.com mastra lÄten ocksÄ och sedan lyssna sjÀlv samt slÀnga upp det hÀr för att jÀmföra.

Postat

Jag tycker att den mastrade varianten lÄter mycket bÀttre faktiskt, mer koncis och definierad pÄ nÄt sÀtt.. kicken kommer ju fram pÄ ett helt annat sÀtt.. sÄ "inte speciellt bra" vore vÀl att ta i tycker jag..!

detta kanske Ă€r off topic, men skulle man inte vilja ha lite av leaden i mitten ocksĂ„? i alla fall pĂ„ verserna? just nu lĂ„ter det vĂ€ldigt fett, men du hade ju haft plats för halva klicken i mitten av panoreringsspektrat om du velat..🙂 detta Ă€r vĂ€l en smaksak Ă„ andra sidan..!

Postat
Skickade in en lÄt för provmastring

InnebÀr det att du inte pröjsat?

Postat (redigerat)

Lyssnade lite snabbt och lade den mastrade med samma snittenergi som den omastrade och det Àr flera, ganska pÄtagliga skillnader i den mastrade som jag tycker lÄter lite bÀttre, men jag lÄter det vara osagt om det beror pÄ att de tryckt ihop hela paketet eller om de faktiskt lagt bearbetande EQ eller nÄgon annan processing pÄ för att slutresultatet ska lÄta som det gör.

Grundmixen lÄter mycket bra, sÄ inget ont om Anders arbete. Det konstnÀrliga kan man ju tycka vad man vill om men det hör inte hit.

Luft i toppen, aningen renare lÄgmidbas, jÀmnare overallvolym pÄ hela mixen som gör att man hör alla delar Àven pÄ mycket lÄg volym.

I den omastrade hoppar virveln och voxen ut pÄ lÄg volym, men personligen gillade jag nog virveln/clap'en mer framtrÀdande Àn att den blivit tillrÀttalagd i mastringen.

Hur mÄnga samples clip man tillÄter i en mastrad fil kan man ju tvista om, men det fanns en del stÀllen dÀr de gÄtt över med ett par samples.

All-in-all tycker inte jag att det hÀr var sÄ dÄligt, men det Àr ju du som bestÀmmer.

lycka till

Redigerat av Lundin
DieHard (oregistrerad)
Postat

hmm gick inte ladda ned den mastrade. TillĂ€t ingen mer för tillfĂ€llet. 😆 Ska jag kritisera nĂ„got sĂ„ anvĂ€nd inte sĂ„na tjĂ€nster som bara tillĂ„ter nĂ„gra fĂ„ nedladdningar. Inte sĂ„ bra med tanke pĂ„ ett sĂ„nt hĂ€r forum och om man vill ha flera lyssnare. SĂ„ gör dig en tjĂ€nst och lĂ€gg upp den pĂ„ speedyshare med.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
hmm gick inte ladda ned den mastrade. TillĂ€t ingen mer för tillfĂ€llet. 😆 Ska jag kritisera nĂ„got sĂ„ anvĂ€nd inte sĂ„na tjĂ€nster som bara tillĂ„ter nĂ„gra fĂ„ nedladdningar. Inte sĂ„ bra med tanke pĂ„ ett sĂ„nt hĂ€r forum och om man vill ha flera lyssnare. SĂ„ gör dig en tjĂ€nst och lĂ€gg upp den pĂ„ speedyshare med.

Jag skulle gissa att han sjÀlv inte har den mastrade filen utan det Àr nog mastringsföretaget som lagt upp den pÄ den dÀr dÄliga sajten...

Postat

Jag skulle gissa att han sjÀlv inte har den mastrade filen utan det Àr nog mastringsföretaget som lagt upp den pÄ den dÀr dÄliga sajten...

Jag har dock laddat ner den dÀrifrÄn sÄ ska genast slÀnga upp den pÄ speedyshare!

Har betalt xarcmastering för att mastra lÄten nu med sÄ blir vÀl en ny trÄd med jÀmförelse om nÄgra veckor och sedan vÀlja de som Àr mest prisvÀrda!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.