Jump to content
Annons

Vilken Fender Strata?

Recommended Posts

SamSegerblom (oregistrerad)
Postat

Hejsan

Är intresserad av att köpa en Fender Stratocaster och Ă€r osĂ€ker pĂ„ vad jag ska ha för fĂ€rg och vilket Ă„rtal.

Farsan har en 60' Classic svart och jag har tröttnat lite pÄ fÀrgen.

Jag funderar pĂ„ vilken som Ă€r mest vĂ€rd pengarna... Mexico, japan eller USA strata? 😆

Behöver lite tips om vilken fÀrg och sÄnt!

Är mest inne pĂ„ Mexico stratorna... och ska betala runt 4000 kr.

Kollar runt lite pÄ blocket men vill höra vad ni tycker ocksÄ.

HÀr Àr bara nÄgra bilder pÄ nÄgra snygga strator:

10205fe1.jpg

Fender69StratClosetClassicRWOWTCust.jpg

EG00357.jpg

Pappas strata:

DSC_0616.jpg

// SamSegerblom

Annons
Postat

Jag skulle vilja ha pappas strata:)

Postat
Jag skulle vilja ha pappas strata:)

Jag Ă€lskar den men man vill ju alltid ha en egen... Kommer vĂ€l ta den frĂ„n honom snart 😆

Det vi har bytt:

Mickarna till Lundgren Guitar Pickups

Plektrumskydd

Slitits med Äldern + slip

Hela halsen

Postat
Japan 78-85.

Mexixco- All from -98

AMERICA!!_ ALL!!!

Hittar du en gammal japan sÄ köp köp köp!!!

Annars gÀller det vanliga....testa o kolla sjÀlv om du blir nöjd ....finns en massa mexicofynd! o Àven korea!

Hej HÀnde det nÄgot efter 98 med mexico fenders?

KarlA (oregistrerad)
Postat

mitt rÄd till dig som verkar gilla lite mer vintage looken ska givetvis köpa en strata med tunn cellulosa lack som Àr aningen mattare Àn den pÄ de vanligaste stratorna. den Àr mycket snyggare eller vad sÀger ni?

Postat
Japan 78-85.

Mexixco- All from -98

AMERICA!!_ ALL!!!

Annars gÀller det vanliga....testa o kolla sjÀlv om du blir nöjd ....finns en massa mexicofynd! o Àven korea!

nej 😄 jag menar 98 Ă„ framĂ„t! flĂ„t! det fanns bra Ă€ven före:D

Postat

Runt 4000:O!!!. Är det en Ă€kta du pratar om nu eller. Min polare köpte en fender sĂ„dan men han bet över 20.000, ny.

Finns det beggagnade för runt 4000. Skulle inte tveka en sekund????

Eller har jag missad nÄgot?

Postat (redigerat)

TrÀslaget Àr det viktigaste, det som skiljer dem mest Ät, det gör större skillnad i ljudet Àn vad mickarna gör, faktiskt sant.

Det finns tre trÀslag som Àr vanliga i Fenders gitarrkroppar, plus flera special tror jag.

Billigast Àr poppel, det Àr de de billigare Mexico gjorda av tror jag. Inte sÄ bra ton.

Mellandyrt Àr Al (alder) och den anser jag och mÄnga med mig ger det bÀsta ljudet, Jimi Hendrix, Clapton, Yngvie-signaturmodellerna har alkroppar. Köp en sÄn Àr mitt rÄd.

Dyrast Àr ask, (ash). Den kan ocksÄ vara vÀldigt tung. Tonen i den dyra asken Àr mkt kortare, men diskantrikare, en del gillar det, men för rocknroll och Stevie Ray-ös bör du köpa en Fender med alkropp. American Standardmodellen Àr ruskigt bra Àven om den inte tillhör de dyraste.

Jag tycker det Àr stor skillnad pÄ om halsen Àr av lönn rakt igenom eller om den har greppbrÀda av rosewood, det finns ju de tvÄ varianterna. Jag hÄller pÄ hel lönnhals. Gitarrbyggarn jag kÀnner uttryckte sig som sÄ att den fÄr mer attack dÄ, ljudet blir rappare. GÄ till musikaffÀr och prova olika. Det Àr skitstor skillnad pÄ olika Fendrar, det kÀnner man nÀr man spelar pÄ dem. Jag tror att om man blandar tvÄ trÀslag, lönn och rosentrÀ (rosentrÀ Àr en benÀmning pÄ mÄnga olika hÄrda trÀslag!) sÄ dÀmpas svÀngningarna, mindre tryck. Jag tycker Àven lönnhalsarna kÀnns snabbare.

UppepÄ allt detta finns det olika radius pÄ halsarna med, alltsÄ hur mycket svÀngda greppbrÀdan Àr. Jag gillar de modernare plattare halsarna bÀttre, pÄ dem kan man ha strÀngarna lÀgre utan rassel. Kolla Àven det.

Köper man en Gibson Àr det enklare, de Àr alltid gjorda i mahogny och mickarna Àr nÀstan alltid humbuckers. Fender bÄde lÄter och kÀnns pÄ en massa olika vis.

Jag sÀger sÄ hÀr: Ta en American Standard strata med lönnhals och provspela den genom en Fender Hot Rod combo. Sen kan du inte varken sova eller Àta förrns du fÄtt hem grejerna. Jag lovar och svÀr att det Àr sÄ.

Redigerat av Guitar Nilsson
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag tycker att lönnhals Ă€r att föredra pĂ„ tele för att framhĂ€va telens karaktĂ€rsdrag Ă€nnu mer. PĂ„ strata föredrar jag rosewood för att förstĂ€rka stratans sĂ€rdrag och fĂ„ den sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n telesoundet som möjligt... 😼

Postat

Telen och stratan lÄter vÀldigt olika ÀndÄ, Àven med lönnhals pÄ bÀgge. Det Àr fastsÀttningen av mickarna som skiljer rejÀlt. PÄ telen Àr de fastskruvade i trÀt, stratans micker hÀnger enbart i plektrumskyddets plast. Stallet pÄ telen sitter ju som en stÄr plÄt den med dikt mot kroppen. Stratastallet hÀnger ju i fjÀdrar pÄ ett annat vis. Spelar man högt som fan kommer det visst ljud frÄn fjÀdrarna med ut i förstÀrkaren. NÀr jag anvÀnt mina fem olika licks o trix pÄ framsidan brukar jag krafsa med plektrumet bak pÄ fjÀdrarna. Luckan har jag aldrig ditskruvad, det kan försvÄra strÀngbytet rejÀlt.

Fy fan ni skulle sett Stevie Ray Vaugn i Stockholm nÀr de nyss slÀppt första LPn. Han slog den dÀr mesta kÀnda gitarren i golvet, det var det vÀrsta jag sett. Han höll den enbart i svajarmen och vevade runt som en sinnessjuk. till slut stÀllde han sig med bÀgge moonbootsfötterna pÄ kroppen den ena foten vid pottarna, den andra pÄ andra sidan strÀngarna, gitarren platt mot golvet. sen tar den jÀveln tag i halsen och lyfter bÄde sig sjÀlv och gitarren i halsen, utan att halsen gick av. Förutom de hÀr stölleproven spelade de nÄt fruktansvÀrt bra, de var bara tre, innan keyboardsnubben kom med.

Postat

Bandhöjden Àr ett annat val. PÄ nyare modeller sitter det medium jumbo frets (bandstavar) de Àr lÀttspelade, lÀtta att töja om man vill. PÄ de Àldre modellerna som Àr exakt byggda som Àldre sitter det lÀgre band, de Àr skitjobbiga att spela pÄ för den ovana. Jag scalopperade min 71a lite lagom skitfult sjÀlv.

Postat

Kolla denna!

http://www.blocket.se/vi/19663103.htm?ca=5_s

SÀkert en asgrym gitarr, as-asgrymma mickar. Och snygg som sjÀlva helvete.

Den har Àven kropp i al al enligt fender.com. Och jumbo band! Det skulle jag vilja ha Ànnu hellre Àn mediumjumbo, gitarren blir sÄ otroligt lÀttryckt dÄ.

Model Name Highway Oneℱ Stratocaster¼ (Upgrade)

Model Number 011-1160-(Color #) and 011-1162-(Color #)

Series Highway Oneℱ Series

Colors (300) 3-Color Sunburst,

(306) Flat Black,

(367) Honey Blonde,

(375) Midnight Wine,

(Satin Nitrocellulose Lacquer Finish)

Body Alder

Neck Maple, Modern “C” Shape,

(Satin Urethane Finish)

Fingerboard Rosewood (p/n 011-1160) or Maple (p/n 011-1162), 9.5” Radius (241 mm)

No. of Frets 22 Jumbo Frets

Pickups 3 Hot Single-Coil StratÂź Pickups with Alnico 3 Magnets and Reverse Wound/Reverse Polarity Middle Pickup

Controls Master Volume,

Tone 1. (Neck Pickup), Greasebucketℱ Tone Circuit, (Rolls Off Highs without Adding Bass)

Tone 2. (Bridge Pickup), Greasebucketℱ Tone Circuit, (Rolls Off Highs without Adding Bass)

Pickup Switching 5-Position Blade:

Position 1. Bridge Pickup

Position 2. Bridge and Middle Pickup

Position 3. Middle Pickup

Position 4. Middle and Neck Pickup

Position 5. Neck Pickup

Bridge Vintage Style Synchronized Tremolo

Machine Heads FenderÂź/PingÂź Standard Cast/Sealed Tuning Machines

Hardware Chrome

Pickguard 3-Ply Parchment

Scale Length 25.5” (648 mm)

Postat
TrÀslaget Àr det viktigaste, det som skiljer dem mest Ät, det gör större skillnad i ljudet Àn vad mickarna gör, faktiskt sant.

Det finns tre trÀslag som Àr vanliga i Fenders gitarrkroppar, plus flera special tror jag.

Billigast Àr poppel, det Àr de de billigare Mexico gjorda av tror jag. Inte sÄ bra ton.

Mellandyrt Àr Al (alder) och den anser jag och mÄnga med mig ger det bÀsta ljudet, Jimi Hendrix, Clapton, Yngvie-signaturmodellerna har alkroppar. Köp en sÄn Àr mitt rÄd.

Dyrast Àr ask, (ash). Den kan ocksÄ vara vÀldigt tung. Tonen i den dyra asken Àr mkt kortare, men diskantrikare, en del gillar det, men för rocknroll och Stevie Ray-ös bör du köpa en Fender med alkropp. American Standardmodellen Àr ruskigt bra Àven om den inte tillhör de dyraste.

Jag tycker det Àr stor skillnad pÄ om halsen Àr av lönn rakt igenom eller om den har greppbrÀda av rosewood, det finns ju de tvÄ varianterna. Jag hÄller pÄ hel lönnhals. Gitarrbyggarn jag kÀnner uttryckte sig som sÄ att den fÄr mer attack dÄ, ljudet blir rappare. GÄ till musikaffÀr och prova olika. Det Àr skitstor skillnad pÄ olika Fendrar, det kÀnner man nÀr man spelar pÄ dem. Jag tror att om man blandar tvÄ trÀslag, lönn och rosentrÀ (rosentrÀ Àr en benÀmning pÄ mÄnga olika hÄrda trÀslag!) sÄ dÀmpas svÀngningarna, mindre tryck. Jag tycker Àven lönnhalsarna kÀnns snabbare.

UppepÄ allt detta finns det olika radius pÄ halsarna med, alltsÄ hur mycket svÀngda greppbrÀdan Àr. Jag gillar de modernare plattare halsarna bÀttre, pÄ dem kan man ha strÀngarna lÀgre utan rassel. Kolla Àven det.

Köper man en Gibson Àr det enklare, de Àr alltid gjorda i mahogny och mickarna Àr nÀstan alltid humbuckers. Fender bÄde lÄter och kÀnns pÄ en massa olika vis.

Jag sÀger sÄ hÀr: Ta en American Standard strata med lönnhals och provspela den genom en Fender Hot Rod combo. Sen kan du inte varken sova eller Àta förrns du fÄtt hem grejerna. Jag lovar och svÀr att det Àr sÄ.

Tack sÄ jÀvla mycket för hjÀlpen GN!

Det behövdes verkligen och nu vet jag ungefÀr vad jag ska ha men jag tycker det fortfarande Àr lite för dyrt.

Jag Ă€r bara 14 Ă„r och vill starta band och komma ut med musiken... sĂ„ nĂ„n tusenlapp för mycket 😛

SĂ„ jag funderar pĂ„ nĂ„gon mexico variant? 😳

Det skulle vara jÀtte kul att se hur din strata ser ut och vad den har för pickups, hals och trÀ mm.

Skicka nĂ„gra bilder ocksĂ„ 🙁

Guitar Nilsson, finns det mexico strator med al-trÀ?

Och vad Àr det för skillnad pÄ stort och litet huvud?

Postat

Skillnaden blir Ànnu större om man vÀljer lönn pÄ tele och rosewood pÄ strata och det var dit jag ville komma...

Postat
vad Àr det för skillnad pÄ stort och litet huvud?

FrĂ„ga en kvinna!!! 😆

TĂ€nkte mig lite mer ett seriöst svar. 😆

Det handlar nog om Ärtionde, ljudet pÄverkar sÀkert inget.

Postat
Japan 78-85.

Mexixco- All from -98

AMERICA!!_ ALL!!!

nej 😉 jag menar 98 Ă„ framĂ„t! flĂ„t! det fanns bra Ă€ven före:D

Vad var det som blev bĂ€ttre pĂ„ Mexico-stratorna 98? eller menar du att de var lika bra före och efter 98? Jag har hört att MIM-stratorna frĂ„n 90 talet Ă€r bĂ€ttre Ă€n de nyare pga att Fender införde billigare elektronik för att kunna motivera prisskillnaden mot US-stratorna under slutet av 90-talet. Är det nĂ„gon som vet om det ligger nĂ„got i det?

Postat
Japan 78-85.

Mexixco- All from -98

AMERICA!!_ ALL!!!

nej 🙂 jag menar 98 Ă„ framĂ„t! flĂ„t! det fanns bra Ă€ven före:D

Vad var det som blev bĂ€ttre pĂ„ Mexico-stratorna 98? eller menar du att de var lika bra före och efter 98? Jag har hört att MIM-stratorna frĂ„n 90 talet Ă€r bĂ€ttre Ă€n de nyare pga att Fender införde billigare elektronik för att kunna motivera prisskillnaden mot US-stratorna under slutet av 90-talet. Är det nĂ„gon som vet om det ligger nĂ„got i det?

Pjaaah vad menade jag egentligen? Det kanske var en gĂ„ta? En rebus? Om du kollar noggrannt sĂ„ skrev jag Mexixco... 😉 ett litet land belĂ€get strax norr om Mexico dĂ€r de har extremt stark chili och dricker superstark tequila medans de bygger Fender-kopior mest hela dagarna. Det kan Ă€ven vara sĂ„ att det var fyllesvammel mitt i natten. Det kan vara DOCK vara sant men det har jag inga belĂ€gg för nu i nyktert tillstĂ„nd... 😛

😛

Postat (redigerat)
Pjaaah vad menade jag egentligen? Det kanske var en gĂ„ta? En rebus? Om du kollar noggrannt sĂ„ skrev jag Mexixco... 😑 ett litet land belĂ€get strax norr om Mexico dĂ€r de har extremt stark chili och dricker superstark tequila medans de bygger Fender-kopior mest hela dagarna. Det kan Ă€ven vara sĂ„ att det var fyllesvammel mitt i natten. Det kan vara DOCK vara sant men det har jag inga belĂ€gg för nu i nyktert tillstĂ„nd... 😼

😉

🙂 det Ă€r nĂ€stan lite svĂ„rt att veta att inte det hĂ€r var fyllesvammel mitt i natten 😄

Redigerat av Cabron
Postat (redigerat)
Pjaaah vad menade jag egentligen? Det kanske var en gĂ„ta? En rebus? Om du kollar noggrannt sĂ„ skrev jag Mexixco... 🙂 ett litet land belĂ€get strax norr om Mexico dĂ€r de har extremt stark chili och dricker superstark tequila medans de bygger Fender-kopior mest hela dagarna. Det kan Ă€ven vara sĂ„ att det var fyllesvammel mitt i natten. Det kan vara DOCK vara sant men det har jag inga belĂ€gg för nu i nyktert tillstĂ„nd... 😉

😑

dubbelpost 😄

Redigerat av Cabron
Postat (redigerat)

skillnaden pÄ stora och lilla fender huvudet Àr att det stora Àr snyggare.

lyssnade pÄ din myspace, det lÀt bra.

kolla vendolin ocksÄ om du vill ha en begagnad gitarr och besök alla musik affÀrer och prova olika gitarrer.

Redigerat av sixties
Postat

kolla vendolin ocksÄ om du vill ha en begagnad gitarr och besök alla musik affÀrer och prova olika gitarrer.

Tack sÄ mycket!

Ja, jag ska kolla runt lite 😉

Postat

Tack sÄ mycket!

Ja, jag ska kolla runt lite 😉

Det lilla huvudet pÄ telecastern Àr ju svinlÀckrast av allt.

Postat

"Det lilla huvudet pÄ telecastern Àr ju svinlÀckrast av allt."

HÄller med:)

• 5 veckor senare...
Postat

Hej gott folk! Jag tÀnkte kidnappa denna trÄd istÀllet för att starta en ny dÄ jag tror att det jag vill sÀga passar rÀtt bra in under Àmnesbeskrivningen.

Jag kommer att ifrÄgasÀtta Fenders kvalitetskontroll, prisa min gamla Peavey Predator (billig stratakopia) och prisa Suhr för deras gitarrer.

Min allra första gitarr var en billig stratakopia frÄn Peavey kallad "Predator". Jag spelade den som tusan i min bardom men gick sedan vidare till nyare och dyrare gitarrer. Först en Washburn (som sen blev stulen) och sedan en Gibson Les Paul. Efter mÄnga, mÄnga Är tog jag upp min gamla Peavey igen (tror den lÄg 5 Är utan att spelas). Gitarren stÀmde direkt ut ur fodralet efter alla dessa Är. Jag blev ocksÄ förvÄnad över spelbarheten och intonationen. Jag tyckte spontant att den, utan att vara inkopplad, lÀt minst lika bra som min Les Paul (olika klang givetvis tack vare trÀslag osv). Allt mer började min Les Paul ligga kvar i caset och min gamla Peavey Äkte fram nÀr det var dags att spela. Jag kom fram till att jag nu för tiden nog mer Àr en "stratakille" snarare Àn en "Gibsonkille". Jag har börjat föredra singelcoil-mickar över humbuckers osv.

Hur som helst sĂ„ började jag för en kort tid sedan gĂ„ i uppgraderingstankar. Nog för att jag gillar min Peavey (och efter att jag bytte mickarna till Seymour Duncan SSL-1 sĂ„ lĂ€t den otroligt bra inkopplad ocksĂ„). Det kanske var dags att skaffa sig en riktig strata. Jag Ă„kte i veckan och testade en massa amerikanska strator pĂ„ musikbörsen och pĂ„ 4sound. Min spontana reaktion var att jag blev grymt besviken! De kĂ€ndes billiga och slarvigt ihopsatta. StrĂ€ngarna skorrade, volym- och tonrattar kĂ€rvade för att de var felaktigt moterade eller nĂ„got (de fastnade i plektrumskyddet). Somliga kĂ€ndes dĂ„ligt justerade vad gĂ€ller strĂ€nghöjd och intonation. Ett undantag var en Eric Johnson -strata som hade en otroligt fin akustisk klang. Den gitarren hade mer sustain och ton Ă€n min gamla Peavey men Ă€ven hĂ€r kĂ€rvade tonkontrollen. Att tonkontrollen kĂ€rvar Ă€r vĂ€l inget allvarligt fel men om jag betalar 20 000 kr sĂ„ vill jag att gitarren skall kĂ€nnas perfekt. Min Peavey för 3000 kr (med medföljande förstĂ€rkare) har inga sĂ„dana problem. Vad Ă€r det med Fenders kvalitetskontroll? SĂ„dana brister har jag aldrig upplevt pĂ„ gitarrer frĂ„n Gibson eller PRS. Och vad Ă€r det med min gamla Peavey? Hade jag bara extrem tur och fick ett guldexemplar eller Ă€r de gamla Peaveygitarrerna en hemlig skattkammare? 😄 Eller Ă€r det sĂ„ enkelt att min gamla Peavey kĂ€nns sĂ„ bra för att jag spelat in den och fĂ„tt den justerad efter mina behov?

Jag snubblade sedan över tvÄ gitarrer frÄn Suhr (John Suhr jobbade förut pÄ Fenders custom shop). De gitarrerna kÀndes verkligen som kvalitetsinstrument. Nu gÄr jag omkring och suktar efter en Suhr Classic men Àr det sÄ illa att man mÄste betala 27 000 kr för att brÀcka min gamla Peavey Predator? Ok, Eric Johnson -stratan var bÀttre Àn min Peavey men marginalen kÀndes för liten vad gÀller kvalitetsupplevelsen.

LÄngt inlÀgg men jag kÀnde ett behov av att skriva av mig.

Ha det finemang!

Postat
Jag kommer att ifrÄgasÀtta Fenders kvalitetskontroll, prisa min gamla Peavey Predator (billig stratakopia) och prisa Suhr för deras gitarrer.

Har gjort samma iakttagelse.

Jag köpte en Fender Telecaster American Standard i höstas och Àven om lacken och halsen Àr helt sagolika sÄ Àr tex skruvarna till plektrumskyddet snett inskruvade, volym och tonkontrollen lite "svampiga", stÀmskruvarna har olika friktion mm mm. Gitarren behövde Àven justeras direkt nÀr jag kom hem till Sverige (köpte den i New York sÄ det kanske inte Àr sÄ konstigt). Men, gitarren har inte alls andats den kvalitet jag förvÀntade mig.

Cheers!

Postat
Har gjort samma iakttagelse.

Jag köpte en Fender Telecaster American Standard i höstas och Àven om lacken och halsen Àr helt sagolika sÄ Àr tex skruvarna till plektrumskyddet snett inskruvade, volym och tonkontrollen lite "svampiga", stÀmskruvarna har olika friktion mm mm. Gitarren behövde Àven justeras direkt nÀr jag kom hem till Sverige (köpte den i New York sÄ det kanske inte Àr sÄ konstigt). Men, gitarren har inte alls andats den kvalitet jag förvÀntade mig.

Cheers!

Det Àr tydligen sÄ att stratan Àr gitarrvÀrldens T-ford, löpande band och det trÀ som för tillfÀllet finns till hands.

Fender hade ju kontakter med GM och köpte lackerna av dem.

Strator Àr inte byggda av musiclovers.

Charvel var nr 1 med att bygga en exlusiv fatstrat bla Eddie Van Halen slog igenom med en strat ihopmekad av Charvel.

Jag fick en av av min farfar som ( bla var musiker) en Gibson gubbe.. och den guran var grymt illa ihoplockad.

Halsen kippade och nÀr jag tog dÀn den sÄ lÄg dÀr spÄn och sjÀlva urfrÀset var hafsigt gjort och strÀnghöjden var typ pÄ 1m. HajtÀnderna pÄ halsen Àr illa limmade med en massa överlopp och ett par de ligger inte helt sÀnkta.

Jag brukar sÀga att det var tur att jag fick den för annars hade jag bÄde varit en fattig och ledsen liten pöjk.

Ljudet Àr stumt utan sustain och mickarna ger bara nasala tjut förutom humbuckern som Àr helt okej.

Vill man ha en seriös spelgura ja dÄ köper man en Gibson eller nÄgot annat som byggts med kÀrlek.

En strata kan vara vad som helst, det Àr snygga men princip skit hela bunten, jag köper bara stratacloner o justerar och moddar dem, det lustiga Àr att de hÀr fabrikerna tillverkar Ät Fender, same same men lite sÀmre prylar i de egna annars sÄ Àr de Fender och de gÄr hyfsat lÀtt att fÄ till sÄ att inte ens en puritan ser skillnaden, vilket troligen pÄgÄr hela tiden.

Skall man köpa en strata vilken som helst sÄ bör man börja att provspela den unplugged, lÄter den dÄligt sÄ blir det inte bÀttre nÀr man riggar den.

Postat
Hejsan

Är intresserad av att köpa en Fender Stratocaster och Ă€r osĂ€ker pĂ„ vad jag ska ha för fĂ€rg och vilket Ă„rtal.

Farsan har en 60' Classic svart och jag har tröttnat lite pÄ fÀrgen.

Jag funderar pĂ„ vilken som Ă€r mest vĂ€rd pengarna... Mexico, japan eller USA strata? 😠

Behöver lite tips om vilken fÀrg och sÄnt!

Är mest inne pĂ„ Mexico stratorna... och ska betala runt 4000 kr.

Kollar runt lite pÄ blocket men vill höra vad ni tycker ocksÄ.

// SamSegerblom

jag köpte en mexico 50's reiusse strata för 3 Är sen, hela gitarren kÀnns billig. inte alls nöjd, bytte till lundgren mickar eftersom originalmickarna Àr balnd det sÀmsta jag varit med om, bÄde hur dom lÄter och hur dom Àr byggda, ser ut som att dom egentligen Àr byggda för nÄn barngitarr hos BR leksaker eller nÄt. Men gitarren kÀnns fortfarande skit, hela trÀslaget och kÀnslan kÀnns billigt. akta dig för dom! en usa stratta Àr ju inte sÄ jÀkla dyr sÄ jag skulle sÀtta mina pengar pÄ en beggad sÄdan istÀllet...

Postat (redigerat)
+1 till Guitar Nilsson!

Är det nĂ„t karln kan bĂ€ttre Ă€n inspelningsteknik sĂ„ Ă€r det gitarrer!

Jag tror inte det bara Àr gitarrer han kan bÀttre. Jag Àr helt övertygad om att han Àr bÀttre pÄ allt annat Àn inspelningsteknik...

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.