Jump to content
Annons

Låååånga Arr Två grafikkort fyra skärmar


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

Köpte ett till billigt 7300gs silent 512 mb pcie grafikkort av samma sort jag redan hade stoppade dit det och det bara funkade.

Edit: köpte en plattskärm till på mellandagsrean på PC City, Jag blev så sugen 😆

http://www.youtube.com/watch?v=Sd6kv2nYCwk...page&fmt=18

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Det är inte riktigt lika snajdigt som på Memphis bild för jag har bara två plattskärmar och en 19 + en vad kan det vara 15 eller 17 kanske av dom äldre klumpiga varianterna. Men det såg häftigt ut på den bilden får nog fixa ett par plattskärmar till när jag får råd. Jag kan nog inte få upp nån bild på direkten det är lite julstök som går före dessvärre.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det blev en film istället. Jag körde bara med tre skärmar den fjärde jag har är en liten gammal rackare som man inte har nån nytta av ändå, sen får jag ändå inte plats med den. Körde det där surroundprojektet som dom testade en Macbook med i ett nummer av Studio och cpu mätarna visar en kärna på gult ibland och en på lite under 50% och dom andra mellan 20-40 %.

http://www.youtube.com/watch?v=Sd6kv2nYCwk...page&fmt=18

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Bildkvalitén blir ju så jäkla kass iom att det bara är en webkamera och sen mp4 converteringen på det så jag drog upp originalfilmen istället, den var ju bara på typ 25 meg tänkte inte på att kolla på det först. Ja det blev ju inte superupplösning men kanske lite bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Kom och tänka på att det blir ju strul med att få ett bra lyssningsläge/bra placering för monitorerna iom att skärmarna tar så mycket plats. Kollar man på Memphis bild så ser det ju ut som att det inte riktigt är optimalt ens i en Pro studio, det ser nästan ut som att lite av dom skyms av skärmarnas överkant. Men det är klart sitter man rak i ryggen och sträcker på sig så är det lugnt 😛 . Själv så tror jag att jag får bygga nåt att ställa mina på nånstans lite längre ut i rummet till vänster om mig, jag kommer ju bort lite från hörnet då vilket nog inte är så fel. Det kan nog oxå vara psykologiskt bra att inte stirra på skärmarna när man kontrollyssnar sin mix.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Killen på bilden ovan är kompositören Michael Levine, en av flera stora filmmusiker som sitter o jobbar i ett hus under namnet Remote Control Productions som den legendariska Hans Zimmer startade. Det är där musiken till många stora filmer skapas. Han själv har också oftast fem skärmar. En stor i mitten. 😐 Lyssningen har han ovanför, kanske lutat neråt.

zimmerinter2.jpg

jösses, nu har jag alldeles för lite att göra, tillbaka till låtskrivandet.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ok fyra blir det nog här så småningom, ska jag ha fler vilket vore coolt om jag får igång nåt filmläge så måste jag skaffa ett moderkort med ett par Pcie platser till. Jag kan ge mig den på att det bara är att stoppa i dom så funkar det med 😐 . Jag tror han eller vem det är som står för fiolerna på det där företaget åkte på att lägga ut lite mer en lite under tre hundra styck för korten 😛 men jag tror inte hans funkar bättre för det 😛 . Ja det är coolt att man kan få så mycket bang for the buck i daxläget, det går på 16 gig på det här kortet och så snart nya oset kommer så börjar det bli dax att leka lite igen.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men man gör inte bättre musik med fler skärmar, det får man komma ihåg. 😛

Men det skulle vara smidigare då jag kör Rewire mellan Cubase o Reason vilket innebär två sequencerfönster, flera pluggar och Reasons rackfönster. Och ibland skriver jag för film och då skulle det vara gött me en skärm extra. Blir lite tröttsamt att klicka upp och ner fönster varannan sekund. 😐 Men nu är prioritet att skaffa en dator som orkar helt med men pga att jag blev av me jobbet så kommer det nog dröja länge. :/ Men nån gång blir det fler skärmar oxå. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en fin lösning du gjort där! Passar mig perfekt eftersom jag lider av "trippelssende" efter krogbesök;) :rolleyes:

Njää men det var bra faktiskt.....hatar när man måste byta fönster vid inspelning. Hellpig har lärt mig att förebygga scrolltumme.

https://www.studio.se/index.php?showtopic...;hl=scrolltumme

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Anarkisten, du har nog missförstått det där med att man ska skärma av hela signalkedjan i kontrollrummet..

😉 Förtydliga, det är sent på 55 års födelsedagen (typ ett gäng bärs senare 🙁 ). Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😄 . Just follow my lead så blir det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anarkisten, du har nog missförstått det där med att man ska skärma av hela signalkedjan i kontrollrummet..

🙁 Förtydliga, det är sent på 55 års födelsedagen (typ ett gäng bärs senare 😄 ). Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😄 . Just follow my lead så blir det bra.

Tänk efter en stund till 😉

EDIT: Det var en vits, en lek med ord.. att skärma av - en dubbeltydning.. skärm betyder bildskärm, skärma av är annars när man isolerar ljudkablar från störningar. Du får nog köra en kamfiltereffekt på dig själv och skaffa ett jobb, men inte i förståskämtbranschen 🙂

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😉 . Just follow my lead så blir det bra.

Det är därför kvalitén är så låg på det du åstadkommer...

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😄 . Just follow my lead så blir det bra.

Det är därför kvalitén är så låg på det du åstadkommer...

Ja det må ju vara hänt men jag är ju inte dum i huvvet i alla fall. Ta du och dra åt helvete din jävla pellejöns 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😄 . Just follow my lead så blir det bra.

Det är därför kvalitén är så låg på det du åstadkommer...

Ja det må ju vara hänt men jag är ju inte dum i huvvet i alla fall. Ta du och dra åt helvete din jävla pellejöns 😛

Det där var ju en mogen reaktion från en vuxen karl när jag kommer med konstruktiv kritik varför det brusar, väsnas och har sig på dina inspelningar. Du ser mycket äldre ut än du verkar i huvet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så skärmar jag inte av nåt överhuvudtaget nånsin det är fullt ös hela tiden, PÅT BARA 😄 . Just follow my lead så blir det bra.

Det är därför kvalitén är så låg på det du åstadkommer...

Ja det må ju vara hänt men jag är ju inte dum i huvvet i alla fall. Ta du och dra åt helvete din jävla pellejöns 😛

Det där var ju en mogen reaktion från en vuxen karl när jag kommer med konstruktiv kritik varför det brusar, väsnas och har sig på dina inspelningar. Du ser mycket äldre ut än du verkar i huvet.

Vilken konstruktiv kritik tänker du på, jag kunde inte läsa någon iaf. I övrigt är nog många nyfikna på vad du själv har åstadkommit.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Tack Emil.

Jag vill oxå passa på att be om ursäkt för mitt ovårdade språk men jag är ganska säker på att alla förstår att jag inte skulle uttrycka mig på det där sättet till herr freak om det inte vore befogat. Att lista ut att det går att dra sladdar på baksidan av fästplåten till moderkortet och att klart kunna definiera in i minsta detalj vad inkontinens är må vara en enorm bedrift i herr freaks verklighet men jag låter mig inte imponeras. Om man jämför mina låtar med det så tror jag ändå att dom krävde en liiiite större kraftansträngning om jag ska vara ärlig även om dom på många sätt suger big time jämfört med det man hör på radion.

Jag tog bort filmen på youtube iom att det ändå bara var meningen som en tillfällig grej och då jag bara har tänkt att ha musikvideos där. Vill nån se den som inte hann med så kan jag lägga upp den igen men jag förmodar att ni tror mig på mitt ord ändå. Ha det bra forumiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Tack Emil.

Jag vill oxå passa på att be om ursäkt för mitt ovårdade språk men jag är ganska säker på att alla förstår att jag inte skulle uttrycka mig på det där sättet till herr freak om det inte vore befogat.

Det var tydligen känsligt att få lite feedback för dina Kalle-Anka-produktioner.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Liksom ofta är du okänslig och utanför ämnet. Mycket givande.

/M

Okänslig? Det låter ju illa och han vill ju framstå som professionell och skryter om sitt tillvägagångsätt. I mina öron låter det skit och det står jag för. Det är riktig prostatapung att lyssna på. Bara för att 99% av svenskarna håller käften och inte vågar står för sina åsikter så gör inte jag det. Ska jag säga att det låter jättebra bara för att vara snäll?

Lasse Anrell var konstruktiv i sina uttalanden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förstår inte. Jag har inte antytt att du inte ska säga vad du tycker om andras musik. Tycka får man alltid göra. Men det är sättet du framför din åsikt på som är ohövligt, känslokallt och sällan konstruktivt. Det finns inte en glimt av ödmjukhet. Om man inte tycker om något och inte har något förslag på förbättring så är det oftast onödigt att säga något alls. Och när man har det så är det trevligast för alla om det framförs på ett bra sätt och den berörda tar då också åt sig bättre. Man måste inte vara äckligt ärlig för att få fram sin åsikt, man får bete sig vettigt också. För det andra handlade inte tråden om vad du tycker om hans musikskapande. Jag vet att du sitter på mycket kunskap men det är synd att du beter dig som du gör, drar ner stämningen på forumet. Om det är något du inte förstår eller av annan anledning vill fortsätta tjata om detta kan vi ta det via PM.

-Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Liksom ofta är du okänslig och utanför ämnet. Mycket givande.

/M

Okänslig? Det låter ju illa och han vill ju framstå som professionell och skryter om sitt tillvägagångsätt. I mina öron låter det skit och det står jag för. Det är riktig prostatapung att lyssna på. Bara för att 99% av svenskarna håller käften och inte vågar står för sina åsikter så gör inte jag det. Ska jag säga att det låter jättebra bara för att vara snäll?

Lasse Anrell var konstruktiv i sina uttalanden. 🙂

Hm, får hålla med Memphis där, och förfan,

lägg ned den dåliga attityden,

och att han skryter, nä, inte direkt, han verkar bara vara positiv och glad över att

han har en jävla massa skärmar (så upplever jag det jallefall).

Och då undrar jag vad du nu har för "rätt" att antagligen förstöra en del av hans

entusiasm. Och erfarenhet kommer inte med ålder, utan beroende hur mycket man sitter med saker,

det finns säkert 1000 tals 8 åringar som är duktigare än dig. Och vad säger det? Ingeting.

Sluta klanka ned, det ger inte ett jota, mer än dålig stämning.

Inte konstigt att det här forumet får dålig kritik och att folk inte vill gå med PGA

otrevliga och "kan allt" personer.

Var ödmjuk, det går det va i alla tillfällen.

PS. KÄFTEN om du inte har nått vettigt att skriva,

var åtminstone lite förstående, alla må inte vara "lika duktig" som dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...