Jump to content
Annons

iPhone/iPod bärbara högtalare


Shinji

Recommended Posts

Hej!

God jul på er allesammans! Hoppas ni får en trevlig jul.

Tänkte passa på att fråga de kunniga här, vad har ni för rekommendationer nu till julklappshandlingen på ett par riktigt bra bärbara högtalare till iPhone/iPod där du kan få ordentligt med ljud, både bas/diskant och framförallt volym.

Kom med era rekommendationer och vad ni har hört ska vara bra!

Tack i förhand!

God jul & Gott nytt år

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör med ett par aktiva studiomonitorer. En Y-kabel behövs, går att plocka ihop från grejerna på mesta musikaffärer.

Det är ett par Yamaha MSP5 som fått handtag från Clas Olsson på ovansidan.

När det skall bullra mer så tar jag mina PA-högtalare, har ett par RCF på 400W vardera. 23 kg styck, vilket väl får kallas bärbara.

Eller, förresten, var det leksakerna hos On-Off ni tänkte på? Strunta i dem är mitt tips.

// Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, monitorer kopplade direkt är ingen dum idé. Men tanken är ändå att det ska vara någonting lite enklare, lite mer "ta med"-vänligt gärna med någon typ av egen strömförsörjning som batteri, eller enklare eluttag. Många av "leksakerna" har en del fördelar som dockstation, inget krångel med y-kabel osv.

Tänkte mer på någonting lite mindre, med bra ljud och gärna någon typ av inbyggd dock. En färdig leksak.

Tips?

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag skulle rekommendera JVC Boomblaster. Den är iofs inte lika kraftig som ett litet pa eller studiomonitorer men fullt tillräcklig utomhus. Tyvärr slukar den batterier om man kör på det.

http://www.jvc.se/product-list.php?id=100050

Edit: har inte inbygd dockning, sorry såg inte att du skrivit det.

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...