Jump to content
Annons

Addictive Drums


MarAfrem

Recommended Posts

Kan man på något sätt dela upp trumkompet i fler spår, så att man får baskaggen på ett spår och virveln på ett annat?

Skönast är ju om man spelar in kompet så mycket live som möjligt, så man slipper sitta och klicka in baskagge först och sen virvel, sen cymbaler.

Jag vill ju kunna lägga tex mycket reverb på virveln, men ha torr kagge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan man på något sätt dela upp trumkompet i fler spår, så att man får baskaggen på ett spår och virveln på ett annat?

Skönast är ju om man spelar in kompet så mycket live som möjligt, så man slipper sitta och klicka in baskagge först och sen virvel, sen cymbaler.

Jag vill ju kunna lägga tex mycket reverb på virveln, men ha torr kagge.

Här finns ett dokument som går igenom steg för steg hur man får ut mixerkanalerna i Addictive Drums till separata kanaler i host-programmet (Cubase/Logic/Pro Tools) etc.

http://www.xlnaudio.com/downloads/manuals/...ate-outputs.pdf

Det var det du menade va...?

Vi är ganska bra på att fiska upp supportfrågor i det här forumet, men du får gärna höra av dig till support [at] xlnaudio.com nästa gång :rolleyes:

MVH,

Tore Jarlo

XLN Audio

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. fast iofs vore det ju skönt att ha alla olika trummor på varsitt midi-spår,

så jag kan kvantisera dom olika.

Virveln vill jag ex. kvantisera så att den kommer lite senare på 2:an och 4:an i takten, och hihaten kvantiserad

med lite sväng på åttondelarna.

Visst kan jag markera alla virvelslag, cut/paste in på ett annat midispår osv, men det kanske finns något jättesmart sätt... ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbelklicka på midispåret så att du får upp pianorullen. ctrl-klicka på den "tangent" längst till vänster där t.ex virveln ligger. Nu har du markerat alla slag ifrån den tangenten och kan kvantisera enbart dem. Sedan ctrl-klickar du på hihatens "tangent".. osv osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...