Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Julen kommer min vÀnner! Med mat, gran och massor av julklappar sÄklart. Men vad ger man till en trummis? tÀnkte att man i den hÀr trÄden skulle kunna ta upp vad en trummis vill att tomten ska komma med. NÄgot roligt och/eller praktiskt tillbehör/hjÀlpmedel? Men tÀnk pÄ att i dessa ekonomiska orostider sÄ har tomten inte sÄ mycket att röra sig med... Om hans budget Àr nÄnstans runt 500-lappen per trummis-paket, vad kan han ge dÄ?

God Jul och tacksam om nÄgon kan ge förslag pÄ lÀmpliga paket

Save

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

En trummis vill ha "stock". 😉

Postat

NÀmen allvarligt talat kan jag inte komma pÄ nÄgot som en trummis kan ha nyttan av för den pengen. Rods kan kanske vara trevligt alternativ om trummisen inte har/haft sÄdana redan.

Metronom kan ju vara bra hjÀlpmedel.

Men Àr personen sÄ insnöad sÄ trummprylar Àr det enda alternativet till julklappar?

Postat

Om budgeten kunde utökas med ca 16 500:- blir ju det nya trumsetet frÄn skaparna av D-drum intressant. De hÀvdade i Studio för ett par nummer sen att de löst problemet med spelkÀnslan pÄ digitala trumset. Man skall tydligen kunna sÀtta pÄ riktiga skinn om man sÄ vill.

Annars kunde det vÀl vara kul med en vÀska till trumpinnarna?

Postat

Jag skulle köra pĂ„ en övningplatta, eller sĂ„ skulle jag vilja ha nĂ„gon form av effekt cymbal. Ex en 8"splash eller liknande. Det kan man fĂ„ under 1000kr 😛.

Postat

Hörselskydd till resten av bandet kan du köpa till trummisen, dĂ„ fĂ„r han banka sĂ„ hĂ„rt han vill sen.... 😛

Postat

Kolsyrecymbaler... 😄

Matilda (oregistrerad)
Postat
  Analogfreak sa:
Kolsyrecymbaler... 😄

Ja skulle jag önska nĂ„got i julklapp sĂ„ Ă€r det ju just en kolsyrecrash... men det fĂ„r man inte för 500:- 🙂

Om det inte Àr nÄgon som har en gammal skitig Paiste 2002 18" crash som man inte fÄr spilla öl pÄ liggandes som ni vill sÀlja?

Skicka ett PM isf!!! 🙂

Postat
  Matilda sa:
  Analogfreak sa:
Kolsyrecymbaler... 😄

Ja skulle jag önska nĂ„got i julklapp sĂ„ Ă€r det ju just en kolsyrecrash... men det fĂ„r man inte för 500:- 🙂

Om det inte Àr nÄgon som har en gammal skitig Paiste 2002 18" crash som man inte fÄr spilla öl pÄ liggandes som ni vill sÀlja?

Skicka ett PM isf!!! 🙂

Vad Àr en kolsyrecrash??

HÄkan,

vet alltid noll

Postat

Jag sĂ„g pĂ„ den dĂ€r dansbandstĂ€vlingen att en trummis hade lila-metallic-glittriga stockar. Det mĂ„ste ju vara nĂ„t som alla trummisar skulle dö för! 😆

Postat
kolsyra.jpg🙂
Postat

UrsÀkta, men... Vad Àr grejen med de dÀr övningsplattorna? Har ett flertal gÄnger stannat upp i musikaffÀren och funderat pÄ vem som lÀgger ut ett gÀng hundralappar för en platta att slÄ pÄ. Skulle inte en rund musmatta fungera lika bra? Eller en bit gummimatta?

Postat

Skulle det vara jag sÄ skulle det bli nÄgot av dessa:

(Lite över 500 men ÀndÄ)

http://www.trumslagaren.se/Shop/Applicatio...tem.php?iId=840

http://www.thomann.de/se/extreme_isolation_ex_25.htm

http://www.thomann.de/se/millenium_pd699.htm

Den hÀr Àr lÄngr över budget men det Àr sÄ jÀvla coolt sÄ jag tar med den ÀndÄ ;P

http://www.trumslagaren.se/Shop/Applicatio...tem.php?iId=348

Postat
  bettygoesagogo sa:
UrsÀkta, men... Vad Àr grejen med de dÀr övningsplattorna? Har ett flertal gÄnger stannat upp i musikaffÀren och funderat pÄ vem som lÀgger ut ett gÀng hundralappar för en platta att slÄ pÄ. Skulle inte en rund musmatta fungera lika bra? Eller en bit gummimatta?

Jo, absolut. Det funkar lika bra med den skillnaden att en musmatta tenderar att flytta pĂ„ sig en del nĂ€r man slĂ„r pĂ„ den och den slits ut relativt snabbt. Sen har de flesta övningsplattor möjligheten att sitta pĂ„ ett stativ och dĂ„ kan du sĂ€nka och höja den efter eget behov. Ofta vill man ocksĂ„ kunna vinkla plattan lite nĂ€r man spelar, som man gör med trummorna i ett trumset. De Ă€r ju sĂ€llan helt horisontalt uppsatta. Om man lĂ€gger musmattan pĂ„ en vinklad yta ramlar den snabbt ner och ska man behöva tejpa eller limma kan man ju lika gĂ€rna slĂ€nga ut nĂ„gra hundralappar pĂ„ en riktig platta. Sen finns det ju hela övningsplatt-trumset som Ă€r helt suverĂ€na att öva koordination pĂ„ om grannarna Ă€r efterblivna och inte tycker det Ă€r okej med trumset i lĂ€genhet. 😛 Problemet med dem Ă€r att de kostar inte bara skjortan, utan Ă€ven textilfabriken den kommer ifrĂ„n. Lite som ett billigt trumset ungefĂ€r.

Men visst funkar en musmatta. Jag spelade mycket pÄ kuddar nÀr jag var yngre för att öva upp tekniken pÄ en yta som inte ger nÄgon studs tillbaka.

Postat
  bettygoesagogo sa:

Absolut, min första var en trĂ€bit pĂ„ 15*15cm och en tjockare matt bit fast limad pĂ„ toppen 🙂. Fungerar fin fint. Fast du fĂ„r ju inte lika studs samt kĂ€nsla. Men jag tycker nĂ€stan det kan vara bĂ€ttre ibland dĂ„ övningsplattor Ă€r som vĂ€rldens jĂ€vla studsbollar (endel). Och sedan nĂ€r man spelar pĂ„ feta pukor blir det inte riktigt sĂ„ Ă€ndĂ„.

Det som Ă€r bra med det Ă€r att du kan spela pĂ„ det nĂ€r som helst utan att störa. Och man kan öva lite snabbhet osv. En del tecinker 🙂. Jag brukar Ă€ven spela till musik med det, innan jag ska in i studio eller liknande.

Postat
  Save sa:
underbart med sĂ„ mĂ„nga idĂ©er 😎 nu fĂ„r vi se vad tomten kommer med.

Jag fastnade personligen för de hĂ€r 🙂

http://www.trumslagaren.se/Shop/Index.php?sArtId=110445

FortsÀtt gÀrna att dela med er av roliga och kreativa idéer

Gud Jul

önskar Tomten Save

Det Ă€r inte ofta jag tar sĂ„ hĂ€r hĂ„rda ord i mun men ............ ATTANS vad coola! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.