Jump to content
Annons

USA:s mest hatade familj på kanal 9 kl 21.00 ikväll.


Magpie

Recommended Posts

Vad ska man säga... Se programmet ikväll.

http://tvplaneten.se/1.735672/2008/11/24/d...dag_25_november

"Familjen Phelps bor i Kansas och består av 71 personer. Det är tillräckligt många för att starta en egen kyrka. Här predikar de att USA är satans hemvist så länge homosexuella tillåts leva och andas här. De demonstrerar vid soldatbegravningar och tackar gud för att amerikaner dör som straff. Men framför allt hatar den här kyrkan Sverige och allt som är svenskt. Vid upprepade tillfällen har de anordnat demonstrationer utanför svenska konsulat och ambassader för att visa sin avsky för Sverige. Efter tsunamikatastrofen ville familjen resa ett monument för att hylla att så många svenskar dog. Den prisbelönta journalisten Louis Theroux berättar historien om den här familjen som kommit att kallas för USA:s mest hatade. Missa inte!"

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De hatar nog allt lika mycket tror jag. Denna dokumentär var nog från 2007 men mer har visats därifrån tidigare, när pastor Åke Gren (heter han väl) var i hetluften och fick stöd från homohatande grupper. Just då fick sverigehatet lite mer utrymme i media och jag tror Aschberg tog upp det i ett program.

Stackars barnen i sekten som blir helt hjärntvättade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen tycker jag mest synd om medlemmarna i den här sekten.. Att bokstavstolka en uråldrig gammal skrift och ruta in hela sitt liv i den är något som knappast kan vara speciellt nyttigt i längden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ett känt citat från bibeln som lyder "Du skall älska din nästa som dig själv", frågan är varför de inte bokstavstolkar den?

Förmodligen för att de inte räknar de som de hatar som sin nästa, de räknar inte dem alls, annat än som ohyra...

Alternativ två är att de hatar och behandlar sig själva illa och därför gör de även så med sin nästa.

Jag tror på alternativ 1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som inte är med i den sekten är tydligen en "fag enabler" hahahaha

http://www.youtube.com/watch?v=mEqlcxW8aS8...feature=related

Jag är lite nyfiken på vad hon egentligen menar runt 1:40 ... Menar hon att hon tror att vi tillåter trafficking och sex med barn här i sverige?

Get your facts right, bitch!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra delen

Spypåse fram, tack!

Skrämmande att höra att han i publiken brukade ge sig på alla som var annorlunda, långhåriga vita svarta eller vemsomhelst... Tittar man från sitt eget lilla snäva perspektiv så måste det ju vara så att ALLA ÄR annorlunda! Eller hur? Eftersom alla är olika helt enkelt.

Vad gäller Phelps-kvinnan med barn, så tycker jag Tyra Banks överdriver att de skulle ha ett så stort hat inombords. Jag uppfattar det inte så, jag tycker de verkar hur lugna som helst. Hursomhelst, de pratar om att man kommer till helvetet om man inte är med i deras kyrka. Det var något av det mest extrema jag hört någonsin. Sedan ler och skrattar de åt kritik de får. Tala om envägskommunikation.

Inslaget och andra jag sett nu får mig också att fundera över en annan sak - vem eller vilka av de man träffar i sin skola, sitt arbete, när man går och handlar, klipper sig, går till tandläkaren, läkaren, åker med bussen, går till biblan etc etc. Av alla de man möter dagligen, nog måste det finnas en och annan med så extrema åsikter.

Och då slog mig tanken: tänk om man som människa visste ALLTING om allt och alla. Hur skulle det vara?

Åk inte till Kansas vad ni gör... hon är ju domare där, människan i soffan. Råkade man missa en papperskorg med en decimeter med sitt tuggummipapper och någon gör en anmälan, så blir man väl sänd till stolen. Finns den i Kansas?

Tack Tyra förresten, för att du sände en oväntat Friend Request på MySpace!

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite nyfiken på vad hon egentligen menar runt 1:40 ... Menar hon att hon tror att vi tillåter trafficking och sex med barn här i sverige?

Ja, det menar hon, att vi har en relativt stor andel sådana i Sverige.

Frågan är om hon tror att Gud skapat ALLA människor!!

Om hon tror det, så måste ju Gud vara världens sämste producent.

Han hade fått sparken från vilket tillverkande företag som helst!

Kontemplera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite nyfiken på vad hon egentligen menar runt 1:40 ... Menar hon att hon tror att vi tillåter trafficking och sex med barn här i sverige?

Ja, det menar hon, att vi har en relativt stor andel sådana i Sverige.

Finns det någon som helst fakta på det där? Kan det inte bara vara så att vi har en högre rate av dömda sexbrottslingar? Det behöver ju inte betyda att det finns fler här än i USA t.ex., mer än att vi har ett effektivare rättsväsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite nyfiken på vad hon egentligen menar runt 1:40 ... Menar hon att hon tror att vi tillåter trafficking och sex med barn här i sverige?

Ja, det menar hon, att vi har en relativt stor andel sådana i Sverige.

Finns det någon som helst fakta på det där? Kan det inte bara vara så att vi har en högre rate av dömda sexbrottslingar? Det behöver ju inte betyda att det finns fler här än i USA t.ex., mer än att vi har ett effektivare rättsväsen?

Har Kansas dödsstraff?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag tror också att Tyra VILL framkalla en konflikt i direktsändningen för att skapa reaktioner hos publiken för att på så sätt vinna tittare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...