Jump to content
Annons

Piano-bibliotek som jag varmt rekommenderar


rainydays

Recommended Posts

Jag har länge varit omåttligt trött på alla välpolerade samplingar av fina flyglar och plastigt modellerade pianon.

Jag föredrar mustiga stående pianon med lite karaktär. Så för en tid sen gav jag mig ut på jakt efter just ett sådant samplingsbibliotek och hittade ett som jag vart dödsförälskad i.

Schimmel Braunschweig Upright Piano

Den enda nackdelen är att den bara finns för EXS24. Men jag tycker inte den borde vara omöjlig att konvertera till andra samplers (har inte testat än).

Matt säger att han inte lagt ner någon energi på att konvertera eftersom den säljer för dåligt.

Så jag tänkte jag skulle göra lite reklam för den och hoppas på att den säljer lite bättre. Tycker den låter så vackert att den förtjänar mer uppmärksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja - de flesta pianon man hittar, är flygel - och det kan helt klart bli overkill i vissa lägen.

Nordic Upright från Precisionsounds är kanske också intressant? Det finns i olika format och är också lagom billigt. 😛

Vidare finns det två varianter från Sampletekk; Vertikal och Rain piano - båda finns i olika format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...