Jump to content
Annons

Ändra tempo på alla spår (eller bara MIDI)?


ONSatan

Recommended Posts

Har ett projekt som i sista versionen är inspelad med 149bpm (gitarrer, bas, sång samt EZDrummer).

Jag vill nu testa hur det skulle låta med tex 160bpm på låten men när jag ändrar bpm i Cubase så kortas _alla_ spår ner till nya längden men tempot för de analogt inspelade ljuden ändras ej (bara dess spårlängd). Eftersom spårlängden ändras så försvinner mycket ljuddata.

Hur gör man för att ändra tempo på allt eller bara midi (så att jag sen kan time-stretcha de analoga ljuden)?

EDIT: _Vissa_ av de analoga spåren får ny hastighet men inte alla ... ???!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ett projekt som i sista versionen är inspelad med 149bpm (gitarrer, bas, sång samt EZDrummer).

Jag vill nu testa hur det skulle låta med tex 160bpm på låten men när jag ändrar bpm i Cubase så kortas _alla_ spår ner till nya längden men tempot för de analogt inspelade ljuden ändras ej (bara dess spårlängd). Eftersom spårlängden ändras så försvinner mycket ljuddata.

Hur gör man för att ändra tempo på allt eller bara midi (så att jag sen kan time-stretcha de analoga ljuden)?

EDIT: _Vissa_ av de analoga spåren får ny hastighet men inte alla ... ???!

Det var en bra fråga som jag också undrat över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...