Jump to content
Annons

Sommarkurser - musik


musicpanda88

Recommended Posts

Finns det nånting man kan göra på sommaren i form av musikkurser lr dylikt där man kan få utlopp för sin kreativitet?

Alla sångpedagoger där jag bor har stängt under sommaren likadant körer.. så vet inte riktigt vad man kan göra. Låtskrivarkurser är också av intresse, speciellt om det finns vid distans. Mvh / Leonard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns en bra jazz&blues kurs på en vecka, på Visingsö. Drivs av Björntjänst i Uppsala, Björn Sjödin.

Inriktning på Jazz & blues, små grupperingar, brukar vara typ 100-150 pers, oftast ganska bra och spelkunniga. Skithärlig stämning och lärorikt, totalt prestigelöst. Man spelar från 9 på morron till 1 på natten i en hel vecka. Några av svedalas jazzelit som lärare - Bosse Broberg, Jonte högberg, Ambjörn Hugart, Klas Lindquist, Gustavo Bergalli, Claes Jansson, Bertil Strandberg .. rikligt med drickande med (dock ingen dyngfylla).

Om det kan vara intressant ...

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en bra jazz&blues kurs på en vecka, på Visingsö. Drivs av Björntjänst i Uppsala, Björn Sjödin.

Inriktning på Jazz & blues, små grupperingar, brukar vara typ 100-150 pers, oftast ganska bra och spelkunniga. Skithärlig stämning och lärorikt, totalt prestigelöst. Man spelar från 9 på morron till 1 på natten i en hel vecka. Några av svedalas jazzelit som lärare - Bosse Broberg, Jonte högberg, Ambjörn Hugart, Klas Lindquist, Gustavo Bergalli, Claes Jansson, Bertil Strandberg .. rikligt med drickande med (dock ingen dyngfylla).

Om det kan vara intressant ...

Hm jo det hade kanske varit något, nu är dock sång mitt huvudinstrument, vet inte om man brukar sång i jazz?

Vart sjutton bor man då? Kan man tälta nånstans 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm jo det hade kanske varit något, nu är dock sång mitt huvudinstrument, vet inte om man brukar sång i jazz?

Vart sjutton bor man då? Kan man tälta nånstans 🙂

Dom håller till på Braheskolan, på Visingsö. Man inkvarteras där.

Men om du tvivlar på att sång har en stor roll i Jazz & blues .. det låter som du kanske vore mer intresserad av annan slags sång, i första hand 😆

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm jo det hade kanske varit något, nu är dock sång mitt huvudinstrument, vet inte om man brukar sång i jazz?

Vart sjutton bor man då? Kan man tälta nånstans 🙂

Dom håller till på Braheskolan, på Visingsö. Man inkvarteras där.

Men om du tvivlar på att sång har en stor roll i Jazz & blues .. det låter som du kanske vore mer intresserad av annan slags sång, i första hand 😉

Nämen i Blues har jag hört en del som sjunger men alla de som sysslar med jazz som jag har sett live här i karlskrona kör instrumentalt. :/

Jag vill vara så allsidigt som möjligt så jag är intresserad av alla genres. Öhm.. *host* vad betyder inkvateras T__T sry.. aldrig hört det ordet förr 😆 bor man där lr? Har du nån länk lr något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen i Blues har jag hört en del som sjunger men alla de som sysslar med jazz som jag har sett live här i karlskrona kör instrumentalt. :/

Jag vill vara så allsidigt som möjligt så jag är intresserad av alla genres. Öhm.. *host* vad betyder inkvateras T__T sry.. aldrig hört det ordet förr 🙂 bor man där lr? Har du nån länk lr något?

Inkvarteras, betyder att man brutalt körs in på ett rum, med galler, dom låser dörren, och först Då upptäcker du en enorm afrikan med testosteron-överdos.

Nä, men man bor där på skolan. Finns övernattningsrum där.

Björn Sjödin är huvudmannen. http://www.bjorntjanst.com/ klicka på "Visingsökurserna" i listen till vänster.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen i Blues har jag hört en del som sjunger men alla de som sysslar med jazz som jag har sett live här i karlskrona kör instrumentalt. :/

Jag vill vara så allsidigt som möjligt så jag är intresserad av alla genres. Öhm.. *host* vad betyder inkvateras T__T sry.. aldrig hört det ordet förr 🙂 bor man där lr? Har du nån länk lr något?

Inkvarteras, betyder att man brutalt körs in på ett rum, med galler, dom låser dörren, och först Då upptäcker du en enorm afrikan med testosteron-överdos.

Nä, men man bor där på skolan. Finns övernattningsrum där.

Björn Sjödin är huvudmannen. http://www.bjorntjanst.com/ klicka på "Visingsökurserna" i listen till vänster.

Låter ju härligt xD Nice det ska jag kolla in tackar och bugar för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Om du vill utvecklas som låtskrivare kan jag rekommendera flera bra kurser i sommar.

Till exempel på Kreta, Singer Songwriter eller International Songwriting Retreat, i en liten fiskeby som heter Lendas. Två lärare, en svensk och en engelskspråkig, man får lära sig en massa verktyg som kan förbättra låtskrivandet och man skriver en ny låt varje dag i låtskrivarpar eller själv. Likaså finns det en bra sångkurs på Ljusterö i Stockholm skärgård.

Man får sjunga solo och i grupp och det avslutas med en konsert där alla som vill får sjunga den låt dom blivit coachade i för publik. Vi jobbar med Komplett Sångteknik - en superbra metod som hjälper dig sjunga utan skarvnojor, dynamiskt och fritt! ( Det är jag som håller i det här) 🙂 Hoppas du hittar nåt som passar dig! Eva

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...