Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vilka pluggar brukar ni köpa till Logic studio.

Tänkte att Logic har rätt bra pluggar i sitt program men vilka saknar ni som ni brukar köpa till.

Redigerat av TripMan
Annons
Postat
Vilka vst pluggar brukar ni köpa till Logic studio.

Tänkte att Logic har rätt bra pluggar i sitt program men vilka saknar ni som ni brukar köpa till.

Logic Studio stödjer inte VST.

Som AU har jag Korg Legacy Analog Edition.

Postat

Många av Logics pluggar är bra. Men det finns alltid bättre! :rolleyes:

Jag kompletterar med eq, kompressor, reverb, delay etc från andra tillverkare.

Postat
Många av Logics pluggar är bra. Men det finns alltid bättre! 😉

Jag kompletterar med eq, kompressor, reverb, delay etc från andra tillverkare.

Några namn på EQ reverb m.m ?

Postat

Jag har just nu inga andra effektpluggar till Logic8 än dom inbyggda, men saknar faktiskt lite andra kompressorer. Även om Logics inbyggda numer är skitbra skulle jag vilja ha nåt som köttar på lite bättre och kanske har lite mer varierat sound. Waves SSL-pluggar skulle nog inte skada som komplement, alternativt nya t-racks som verkar lite småintressant faktiskt.

I enstaka fall kan jag sakna något annat reverb än spacedesigner också, typ nåt som låter mer "digital effektburk".

Postat
Ingen mjukis synth ?

Jo. Ivory och Battery använder jag flitigt. Men allra mest EXS24 då jag samlat på mig ett ganska stort bibliotek under åren.

Postat

Rob Papen syntarna kan jag inte leva utan. Albino, Predator & Blue används i mer eller mindre varje produktion.

Postat
Några namn på EQ reverb m.m ?

Det e samma som till all andra DAW

Sonalksis , Waves , URS , Wavearts , Audioease , Celemony , Antares , Metric Halo , Tritone digital m.m m.m m.m

Men jag skulle säga att det första köpet att komplettera Logic med ( Om man spelar in sång ) är Melodyne.

Finns en tråd här om personers Favorit EQ , Compressor , Reverb m.m bara att söka upp den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.