Jump to content
Annons

Midori/Twilight Zound Colab


För mycket eller  

24 röster

  1. 1. För mycket eller

    • 1: Stora motorsågen fram
      6
    • 2: Tiiiiiiiimmmmmmbeeeeeeerrr
      4
    • 3: Njaaaa
      3
    • 4: Moooore
      2
    • 5: Outstanding
      2


Recommended Posts

jag kan inget om det där med den där grejjen, men jag tycker det är bra att man får hjälp..tycker det var bra intiativ av dbd...

Men kan nån förklara för mej lite vad en sån där analys grejj är för nått?har det med sången att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

pappabalkan (oregistrerad)
JAG personligen SÖKTE efter det alternativa ljudet till dagens

CLUB ljud. Istället för att köra som alla andra, 0dB tävling,

ville jag ha en mjuk mix.

Anledningen till att jag inte mixar via mixers, HW prylar är för att ALLA

kör inte samma uppsättning. Resultatet blir att det låter anorlunda hos

alla.

Om jag pillar till mixen som din frekvenskurva visar

då låter det SKRÄP här. Går knappt att lyssna på det.

Men men  😮

Okej, som Hackeman och alla andra vet, så får man veta sanningen av mig. Inga eufemismer. Så...

1. Din låt är apkass. Det är Ok! Men det är inte okej att du inte lyssnar på de tips som folk (läs dbd) har lagt ner tid på att ge dig.

2. När man har fått "det alternativa ljudet" betyder det antingen att man är ett geni eller helt j*vla värdelös. Du verkar inte ha förstått det ännu, men du är alltså i den senare kategorin.

3. Det är sant att alla inte lyssnar på samma utrustning. Just därför ska man inte köra Soundblaster Live och Behringer. Du borde vilja ha något som låter neutralt så att du kan sätta en bra mix som låter bäst i flest anläggningar. Jag har lyssnat på din låt i mina sennheiserlurar, i min stereo och i min ipod. Det låter hemskt. Jag har inte lyssnat i bilen än, men jag kan sätta pengar på att det låten förj*vligt där också.

4. Att du inte lyckas med din låt beror inte på dbds frekvenskurva. Det beror på att du är för självgod för att inse att det är din låt det är fel på.

Om du tar till dig av detta blir du en bättre människa. Men det kommer du antagligen inte göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG personligen SÖKTE efter det alternativa ljudet till dagens

CLUB ljud. Istället för att köra som alla andra, 0dB tävling,

ville jag ha en mjuk mix.

Anledningen till att jag inte mixar via mixers, HW prylar är för att ALLA

kör inte samma uppsättning. Resultatet blir att det låter anorlunda hos

alla.

Om jag pillar till mixen som din frekvenskurva visar

då låter det SKRÄP här. Går knappt att lyssna på det.

Men men  🙂

Okej, som Hackeman och alla andra vet, så får man veta sanningen av mig. Inga eufemismer. Så...

1. Din låt är apkass. Det är Ok! Men det är inte okej att du inte lyssnar på de tips som folk (läs dbd) har lagt ner tid på att ge dig.

2. När man har fått "det alternativa ljudet" betyder det antingen att man är ett geni eller helt j*vla värdelös. Du verkar inte ha förstått det ännu, men du är alltså i den senare kategorin.

3. Det är sant att alla inte lyssnar på samma utrustning. Just därför ska man inte köra Soundblaster Live och Behringer. Du borde vilja ha något som låter neutralt så att du kan sätta en bra mix som låter bäst i flest anläggningar. Jag har lyssnat på din låt i mina sennheiserlurar, i min stereo och i min ipod. Det låter hemskt. Jag har inte lyssnat i bilen än, men jag kan sätta pengar på att det låten förj*vligt där också.

4. Att du inte lyckas med din låt beror inte på dbds frekvenskurva. Det beror på att du är för självgod för att inse att det är din låt det är fel på.

Om du tar till dig av detta blir du en bättre människa. Men det kommer du antagligen inte göra.

Ha ha ha ha.......

En övergödd besserwisser eller va f*n det heter.

Smaken är som baken...Om du inte tycker låten är bra får du tycka va f*n

du vill. 🙂

Med detta vill jag bara ha sagt att jag tar inte åt mig av den sortens

bryderier..

Och sist, JAG TAR ÅT MIG AV TIPSEN....

Om jag följer dem sen är en helt annan 5A

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)
JAG personligen SÖKTE efter det alternativa ljudet till dagens

CLUB ljud. Istället för att köra som alla andra, 0dB tävling,

ville jag ha en mjuk mix.

Anledningen till att jag inte mixar via mixers, HW prylar är för att ALLA

kör inte samma uppsättning. Resultatet blir att det låter anorlunda hos

alla.

Om jag pillar till mixen som din frekvenskurva visar

då låter det SKRÄP här. Går knappt att lyssna på det.

Men men  🙂

Okej, som Hackeman och alla andra vet, så får man veta sanningen av mig. Inga eufemismer. Så...

1. Din låt är apkass. Det är Ok! Men det är inte okej att du inte lyssnar på de tips som folk (läs dbd) har lagt ner tid på att ge dig.

2. När man har fått "det alternativa ljudet" betyder det antingen att man är ett geni eller helt j*vla värdelös. Du verkar inte ha förstått det ännu, men du är alltså i den senare kategorin.

3. Det är sant att alla inte lyssnar på samma utrustning. Just därför ska man inte köra Soundblaster Live och Behringer. Du borde vilja ha något som låter neutralt så att du kan sätta en bra mix som låter bäst i flest anläggningar. Jag har lyssnat på din låt i mina sennheiserlurar, i min stereo och i min ipod. Det låter hemskt. Jag har inte lyssnat i bilen än, men jag kan sätta pengar på att det låten förj*vligt där också.

4. Att du inte lyckas med din låt beror inte på dbds frekvenskurva. Det beror på att du är för självgod för att inse att det är din låt det är fel på.

Om du tar till dig av detta blir du en bättre människa. Men det kommer du antagligen inte göra.

Ha ha ha ha.......

En övergödd besserwisser eller va f*n det heter.

Smaken är som baken...Om du inte tycker låten är bra får du tycka va f*n

du vill. 🙂

Med detta vill jag bara ha sagt att jag tar inte åt mig av den sortens

bryderier..

Och sist, JAG TAR ÅT MIG AV TIPSEN....

Om jag följer dem sen är en helt annan 5A

🙂

Det är ju riktigt korkat att ta åt sig av tips som är bra och sedan inte följa dem. Då kommer du bli som en ful Casioklocka med massa funktioner som ingen använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)
Sista chansen nu.

Ska slänga in spåret i andra burken och mixa via:

Behringer  MX1604A Mixer

Delta 1010LT

Sound Forge 7.0

Sista chansen? Du menar att vi kan hindra dig? Då lägger jag in min veto nu!

Ps. Lycka till med att "mixa" i Soundforge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl på om man anv inbyggda pluggar eller utomstående

PS: du verkar ju va lite sne, bara för att det ska va så.

Fler såna trådar med den typen av kritik kan ju

inte va hälsosamt för ditt psyke.... 🙂

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

pappabalkan (oregistrerad)
Beror väl på om man anv inbyggda pluggar eller utomstående

PS: du verkar ju va lite sne, bara för att det ska va så.

Fler såna trådar med den typen av kritik kan ju

inte va hälsosamt för ditt psyke.... 🙂

Au contraire mon frère! Det är mkt bra för mitt psyke.

Jag vill bara att du ska förstå att du är dålig så att du kan bli bättre! Det är för ditt eget bästa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat på låten i en riktig anläggning med bra högtalare, vi höjde mellanregistret och sänkte bas och diskant, det var som natt och dag.Så nu har jag med mina egna öron hört skillnaden. Dags att göra något åt det. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

TZ_Nadja (oregistrerad)

Hali hallå!

Bitvis tycker jag att det låter jättetufft, jag lyssnade på den för ett tag sedan då jag tittade förbi och låten som sådan har fastnat vilket ju är bra.

Sången är tydligt förbättrad från den första versionen och jag tycker Midori får till ett bra tryck med coola stämmor, men ibland drunknar den bakom musiken så att man bara anar den vilket ju är synd. Men melodin är som sagt intressant och kompletteringarna utvecklade låten avsevärt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit pommes frittes....har inte sett så mycket gnabb sen jag var och hämtade flickvännens 4 åring på dagis i tisdags..låten är inte riktigt min kopp te (som twilight redan vet är jag ingen större fan av elektronisk music) men när det kommer till mixningen av låten så vet jag att han spenderar timmar vid datorn för att göra förbättringar och det han producera är noggrann i slutändan...visst är kritik bra...men man kan ge det med viss ödmjukhet...det ända jag märkte är att ljudnivån är väldigt låg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...