Jump to content
Annons

Pest eller kolera?


Fertan

Recommended Posts

Jaha ja, suttit och läst trådar i parti och minut den senaste tiden, och nu börjar det bli dags att uppgradera sig!

Ska köpa nytt ljudkort, externt, med åtta preamps och firewire. So far, so good. Och de som verkar populärast är ju helt klart Focusrite Saffire Pro 10 I/O och Presonus Firepod - så det är lite här jag har hamnat och stannat.

Jag kör på PC med win XP 32 och Cubase SX 3, ska väl så småningom uppgradera till fyran när det finns pengar över som man inte kan göra något roligare för - hittils så har jag varit fullständigt nöjd med vad SX 3 har att erbjuda.

Så vad tycker folket att jag ska satsa på?

😄

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De är båda bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire är bättre. Däremot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bättre att ha XLR-ingångarna på baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem där fram med om man inte använder alla så ofta.

De är både bra köp. Så gå på det som känns rätt helt enkelt. Eller rent av det du tycker är snyggast 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

De är båda bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire är bättre. Däremot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bättre att ha XLR-ingångarna på baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem där fram med om man inte använder alla så ofta.

De är både bra köp. Så gå på det som känns rätt helt enkelt. Eller rent av det du tycker är snyggast 😆

Det är här ångesten kommer in 😆 Känns dock lite bekvämare med XLR-ingångarna på framsidan, lite lättare att komma åt på något sätt!

hmm.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

De är båda bra kort tycker jag (knappast pest eller kolera). Tycker mixermjukvaran till Saffire är bättre. Däremot har jag mer förtroende för firepodens drivrutiner. Gillar bättre att ha XLR-ingångarna på baksidan av ett rack som Saffire har. Men det funkar att ha dem där fram med om man inte använder alla så ofta.

De är både bra köp. Så gå på det som känns rätt helt enkelt. Eller rent av det du tycker är snyggast 🙂

Det är här ångesten kommer in 😛 Känns dock lite bekvämare med XLR-ingångarna på framsidan, lite lättare att komma åt på något sätt!

hmm.. 😳

Kör också Firepod och det funkar enormt bra med bra preamps. Men precis som du nämner så föll jag nog mest för xlr-ingångarna på framsidan. Otroligt smidigt..

Redigerat av perlin
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska titta på Motu 8pre också, det har också allt du skriver att du behöver.

Kollade upp det, och det ligger ju ungefär tusenlappen över Firepoden hos tysken! Känns ju kanske lite dumt om det inte är någon större skillnad.. Och så sitter ju preamparna på baksidan också! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...