Jump to content
Annons

Claptoninfo tack!


Holmberg

Recommended Posts

Hej.

Jag har suttit här i soffan denna söndag och tubat, dvs. googlat, fast på Youtube. Bastuba spelar jag inte. ... Jaja, iaf har jag åkt i hög hastighet nerför nostalgins motorväg och lyssnat genom en gammal favoritplatta med Clapton. Unplugged-konserten han spelade in för mtv. (som för övrigt har ett av mina top-3 pianosolon genom tiderna på Old Love) Men på tuben upptäckte jag en massa så kallat 'previously unreleased material'. Detta vill jag ju givetvis ha i dvd-form men jag finner ingenstans man kan få tag på denna DVD utan den enda jag hittar är den gamla med samma låtar som finns på plattan. SÅ, är det någon insatt själ som vet om det överhuvudtaget finns en dvd-version med dessa tidigare outgivna låtar eller är detta bara material som dykt upp på tuben?

Vidare, (jag verkar ha snöat in på Clapton) finns där på hans hemsida något som kallas för " The Complete Clapton Interview" som ska vara något de gjorde inför en biografi. På sidan visar de också en del klipp från denna intervju. Jag undrar om någon vet om hela intervjun finns att köpa eller se någonstans på nätet?

Jaja, ha det fint så länge och låt inte det faktum att det är söndag knäcka er. Snart är det helg igen och då bär det ut i stugorna, after-skin, pubarna, teatrarna, konsertarenorna, grannfesten och alla andra ställen man får med sig ett instrument att ragga brudar med.

och tack på förhand! Jag vet att det sitter nån därute och ruvar på svaren ...

/Mvh Jonnie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Hej.

Jag har suttit här i soffan denna söndag och tubat, dvs. googlat, fast på Youtube. Bastuba spelar jag inte. ... Jaja, iaf har jag åkt i hög hastighet nerför nostalgins motorväg och lyssnat genom en gammal favoritplatta med Clapton. Unplugged-konserten han spelade in för mtv. (som för övrigt har ett av mina top-3 pianosolon genom tiderna på Old Love) Men på tuben upptäckte jag en massa så kallat 'previously unreleased material'. Detta vill jag ju givetvis ha i dvd-form men jag finner ingenstans man kan få tag på denna DVD utan den enda jag hittar är den gamla med samma låtar som finns på plattan. SÅ, är det någon insatt själ som vet om det överhuvudtaget finns en dvd-version med dessa tidigare outgivna låtar eller är detta bara material som dykt upp på tuben?

Vidare, (jag verkar ha snöat in på Clapton) finns där på hans hemsida något som kallas för " The Complete Clapton Interview" som ska vara något de gjorde inför en biografi. På sidan visar de också en del klipp från denna intervju. Jag undrar om någon vet om hela intervjun finns att köpa eller se någonstans på nätet?

Jaja, ha det fint så länge och låt inte det faktum att det är söndag knäcka er. Snart är det helg igen och då bär det ut i stugorna, after-skin, pubarna, teatrarna, konsertarenorna, grannfesten och alla andra ställen man får med sig ett instrument att ragga brudar med.

och tack på förhand! Jag vet att det sitter nån därute och ruvar på svaren ...

/Mvh Jonnie

Tjena har dessvärre inte det svar du vill ha är ingen större claptonfan även om jag tillhör rätt generation. Men iom att jag oxå har börjat nosa på video så kollade jag in dina videos på tuben, gillar den där these streets. Har du egna låtar oxå säg till när du lägger upp skulle vara skoj att få lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har suttit här i soffan denna söndag och tubat, dvs. googlat, fast på Youtube. Bastuba spelar jag inte. ... Jaja, iaf har jag åkt i hög hastighet nerför nostalgins motorväg och lyssnat genom en gammal favoritplatta med Clapton. Unplugged-konserten han spelade in för mtv. (som för övrigt har ett av mina top-3 pianosolon genom tiderna på Old Love) Men på tuben upptäckte jag en massa så kallat 'previously unreleased material'. Detta vill jag ju givetvis ha i dvd-form men jag finner ingenstans man kan få tag på denna DVD utan den enda jag hittar är den gamla med samma låtar som finns på plattan. SÅ, är det någon insatt själ som vet om det överhuvudtaget finns en dvd-version med dessa tidigare outgivna låtar eller är detta bara material som dykt upp på tuben?

Vidare, (jag verkar ha snöat in på Clapton) finns där på hans hemsida något som kallas för " The Complete Clapton Interview" som ska vara något de gjorde inför en biografi. På sidan visar de också en del klipp från denna intervju. Jag undrar om någon vet om hela intervjun finns att köpa eller se någonstans på nätet?

Jaja, ha det fint så länge och låt inte det faktum att det är söndag knäcka er. Snart är det helg igen och då bär det ut i stugorna, after-skin, pubarna, teatrarna, konsertarenorna, grannfesten och alla andra ställen man får med sig ett instrument att ragga brudar med.

och tack på förhand! Jag vet att det sitter nån därute och ruvar på svaren ...

/Mvh Jonnie

Tjena har dessvärre inte det svar du vill ha är ingen större claptonfan även om jag tillhör rätt generation. Men iom att jag oxå har börjat nosa på video så kollade jag in dina videos på tuben, gillar den där these streets. Har du egna låtar oxå säg till när du lägger upp skulle vara skoj att få lyssna.

Oj, tack. Absolut. Det finns en massa egna låtar inspelade men inte på video utan endast i lyssningsbart format. 😲 Men om du vill lyssna så ligger en del av dem på denna sidan: http://www.tailfeathers.se/jonnie

Angående These Streets så heter killen som skrivit den Paulo Nutini, om du vill kolla in honom.

Tack för kommentaren!

/Mvh Jonnie

EDIT: Haha, jaha du har redan varit inne där. Nu förstår jag! Sorry ... 😉

Redigerat av Holmberg
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jorå jag hoppade dit och som jag skriver det skulle vara jäkla skoj att få se den låten på tuben oxå. Problemet på tuben är ju att det tydligen inte går att få det i stereo, jag har försökt at kolla upp det men det verkar som att dom har täppt till alla hål för det av nån underlig anledning. Men själva bilden tillför ju så mycket så att det blir faktiskt många gånger bättre av bara farten så att säga oavsett stereo eller ej. Jag har försöker att på olika sätt erbjuda även nedladdningsbara versioner av mina låtar men det är liiiite svårt att få folk att göra det i dessa bråda enknapptryckningstider 🙂 . Fan det finns ju inte ens ett forum där man kan få och ge kritik på musik med bild, det är MP3 som gäller take it or leave it och det är en bedrövelse. Ja man får på olika sätt köra halvfulingar som att lägga upp det lite smart under typ allmänt på ställen som det här 🙂 och det har genererat en 50-100 visningar i snitt inte så kasst ändå för en amatör klåpare som jag. Ett stalltips: jag har en tråd här som heter en hyllning till kapitalismen där man kan få njuta av min låt. Jag har vecklat in mig i diskussioner om hur man bäst meckar till stereo av en monotagning, jag körde nämligen bara med en mick så då meckade jag till det till ett stereoliknande sound på ett sätt som folk inte gillade. Eller ja vet i hundan men det gav ett gäng lyssningar i alla fall 😮 och jag tror att några faktiskt brydde sig om att ladda ner stereoversionen.

OK åter till ämnet Clapton, häng på här nu grabbar och ta fram infon som efterfrågas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...