Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja alla 😆 Jag har spelar bas och piano sen jätte lång tid tillbaka, och nu tänkte jag tästa lite gura också 😆 . Det jag letar efter e något med en prislapp på ca 1000-2000kr på grund av att jag fortfarande går i grundskolan och känar inga egna pengar 😆 . Har nån något bra tips eller erfarenheter så skriv det gärna! Mvh // Addeezz

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Tja alla 😆 Jag har spelar bas och piano sen jätte lång tid tillbaka, och nu tänkte jag tästa lite gura också 😆 . Det jag letar efter e något med en prislapp på ca 1000-2000kr på grund av att jag fortfarande går i grundskolan och känar inga egna pengar 😆 . Har nån något bra tips eller erfarenheter så skriv det gärna! Mvh // Addeezz

Mitt råd är att kolla beggmarknaden. Det finns gott om de som säljer sina gitarrpaket.Brukar vara ungefär densamma i kvaliteten på dem. Men du kan även hitta en lite dyrare gura för det priset som du skulle ha fått betala för en sämre budgetpaket. Små billiga stärkare kan du hitta med för en billig peng så kolla på både blocket och vendolin ofta.

Postat

Yes. Håller med ovanstående talare!

Beror lite på också... Ska du ha akustisk, halvakustisk eller elgitarr tro ?

Jag har ju blivit smått förälskad i yamahas akustiska gitarrer, vet inte varför men älskar värmen i klangen.

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=177862

Den där har jag en av . och är skitnöjd med den... dock använder jag väldigt sällan förstärkardelen utan mickar alltid upp den .

blir faktiskt riktigt riktigt bra .

Borde gå att hitta en sån för runt 1500:- på blocket eller så.

Postat
Yes. Håller med ovanstående talare!

Beror lite på också... Ska du ha akustisk, halvakustisk eller elgitarr tro ?

Jag har ju blivit smått förälskad i yamahas akustiska gitarrer, vet inte varför men älskar värmen i klangen.

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=177862

Den där har jag en av . och är skitnöjd med den... dock använder jag väldigt sällan förstärkardelen utan mickar alltid upp den .

blir faktiskt riktigt riktigt bra .

Borde gå att hitta en sån för runt 1500:- på blocket eller så.

Jag gillar också några av jamahas modeller, speciellt FGX (typ FGX720S). Men jag vet inte riktigt vad du får ge för en beggat sådan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.