Jump to content
Annons

Installera ramminne till iMac själv?


Nickmupr

Recommended Posts

Annons
Tjenare!

Jag funderar starkt på att köpa en iMac och såg att det var billigare att köpa RAM minne löst från macoteket.

Min fråga är: Kan jag köpa en iMac med 2gb RAM och sen köpa 2gb RAM extra löst och installera in själv, om ja, hur gör man? Är det svårt?

Tack på förhand!

/Nick K of RawTalent

Det är busenkelt. Här finns instruktioner http://support.apple.com/kb/HT1423

Men om du köper en iMac med 2GB så sitter där 2st 1GB-moduler i den. Så köper du en 2GB-modul löst kan du bara ha 3GB RAM eftersom det bara finns två platser. Själv köpte jag en iMac med 1GB RAM och sedan 2st 2GB-moduler löst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för tipsen! Den där guiden var väldigt bra och det såg busenkelt ut.

Problemet är att den enda iMacen det finns med 1GB har bara 2.4 Ghz och jag vill gärna åt 2.8 minst!

Tips på sidor med lösa RAM minnen till iMac förutom macoteket?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Tjenare, jag tänkte köpa en iMac, första generationens Alu-iMac, och använda den till musik-produktion. Jag undrar bara om den är bra nog? Jag ska köpa den begagnad, där en av RAM-minnes "uttagen" är defekt. Detta gör att datorn bara har 1 gb RAM. Jag tänkte köpa ett 2gb-RAM, och stoppa in i det fungerande uttaget, så har jag 2gb.

Det är lite billigare med en Macbook, men jag är mycket sugen på en iMac, eftersom den är så snygg, har så stor skärm och har större hårddisk än Macbooken. Det är Snow Leopard på båda.

Ska jag köpa en iMac eller Macbook? Visst borde jag köpa ett 2gb-RAM? Något annat jag borde veta?

Tack! / Calle

Redigerat av SHMETIFY
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket! Crucial var ganska billiga, 4 GB RAM kostade lika mycket som 2GB RAM hos Macoteket.

En liten fråga till bara, ett ram minne med 667mhz kostar mer än ett med 800 mhz, är 667 bättre?

Du måste kolla vad den modellen du köper stödjer. Du kan inte köpa 800 om det är 667 du ska ha. Ju högre ju "bättre".

So-dimm är det du ha i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...