Jump to content
Annons

CM3 microphone,,,,är den bra?


stickane

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte på 4 Sound en CM3 mic. som ska användas för inspelning av bla. mitt dragspel, fiol, tvärflöjt mm. Frekvensområdet är 20-20000 Hz. Kommer den funka bra eller? Nån som har erfarenhet. Används i hemmastudion.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du nu har en, varför inte avgöra själv =) ?

Skämt och sido, CM-serien blir bara bättre och funkar till det mesta, använder CM3:an någon gång i veckan i skolan, och skulle säga att det funkar till den typen av instrument du nämner ovanför, saknar dock det där djupet man vill ha från vissa flöjtar mm.

Det jag tycker är bäst med dom är att dom är Billiga! Smidiga(lätta att placera) och att dom lirar bra med dom flesta preampar!

Men framförallt, avgör själv! Spela, Lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

LineAudio CM3 är en riktig liten guldklimp för pengarna.

Den finns med på min testsite också, så att du kan jämföra den med hur andra micar låter. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu har en, varför inte avgöra själv =) ?

Skämt och sido, CM-serien blir bara bättre och funkar till det mesta, använder CM3:an någon gång i veckan i skolan, och skulle säga att det funkar till den typen av instrument du nämner ovanför, saknar dock det där djupet man vill ha från vissa flöjtar mm.

Det jag tycker är bäst med dom är att dom är Billiga! Smidiga(lätta att placera) och att dom lirar bra med dom flesta preampar!

Men framförallt, avgör själv! Spela, Lyssna!

Hej!

Kul att höra från en användare med erfarenhet, att den är bra. Självklart ska jag testa den själv ikväll. Synd bara att jag hann spela in en ny låt med dragspelet där tagningen satt där den skulle, fast med gamla micen, en TSM mic som är bättre för bara sång. Billig ja,, det kan man ju säga.

Tack för svaret ,,,mvh stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

LineAudio CM3 är en riktig liten guldklimp för pengarna.

Den finns med på min testsite också, så att du kan jämföra den med hur andra micar låter. 😉

Hejsan!

Wao,,,ska kolla din testsite senare ikväll i lugn och ro. Jag ska testa CM3 micen till dragspelet. Har lagt ut en låt nyligen med dragspel inspelad med TSM micen här på Studio. Synd att jag inte hade CM3:an då för tagningen kändes lyckad.

Tack igen ,,,,mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

LineAudio CM3 är en riktig liten guldklimp för pengarna.

Den finns med på min testsite också, så att du kan jämföra den med hur andra micar låter. 😛

Hej igen!

Nu har jag testat och jämfört Line Audio CM3 med min gamla TSM mic och resultatet är ......Till dragspelet så skilljer det mycket. CM3 ska jag lämna tillbaka. Med TSM micen så får man ju en helt annan detalj upplevelse,,,alla fingerknäppningar hörs tydligt, inget brus, mycket bra diskant, kanske lite luddig bas. CM3 micen går ju jätte bra när man spelar väldigt dynamiskt men men var är upplevelsen med alla småsmå detaljer, fingersättningar mm. Tyvärr så funkar min TSM bättre just till dragspelet.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

LineAudio CM3 är en riktig liten guldklimp för pengarna.

Den finns med på min testsite också, så att du kan jämföra den med hur andra micar låter. 😛

Hej igen!

Nu har jag testat och jämfört Line Audio CM3 med min gamla TSM mic och resultatet är ......Till dragspelet så skilljer det mycket. CM3 ska jag lämna tillbaka. Med TSM micen så får man ju en helt annan detalj upplevelse,,,alla fingerknäppningar hörs tydligt, inget brus, mycket bra diskant, kanske lite luddig bas. CM3 micen går ju jätte bra när man spelar väldigt dynamiskt men men var är upplevelsen med alla småsmå detaljer, fingersättningar mm. Tyvärr så funkar min TSM bättre just till dragspelet.

Mvh Stickane

Mjo, tyvär är det väll så. Dom små rackarna är bäst i ett par för enkla stereoinspelningar av slagverk och idyll.

Får man fråga vad som fick dig att köpa dom, missledande försäljare?

Link to comment
Dela på andra sajter

LineAudio CM3 är en riktig liten guldklimp för pengarna.

Den finns med på min testsite också, så att du kan jämföra den med hur andra micar låter. 😲

Hej igen!

Nu har jag testat och jämfört Line Audio CM3 med min gamla TSM mic och resultatet är ......Till dragspelet så skilljer det mycket. CM3 ska jag lämna tillbaka. Med TSM micen så får man ju en helt annan detalj upplevelse,,,alla fingerknäppningar hörs tydligt, inget brus, mycket bra diskant, kanske lite luddig bas. CM3 micen går ju jätte bra när man spelar väldigt dynamiskt men men var är upplevelsen med alla småsmå detaljer, fingersättningar mm. Tyvärr så funkar min TSM bättre just till dragspelet.

Mvh Stickane

Mjo, tyvär är det väll så. Dom små rackarna är bäst i ett par för enkla stereoinspelningar av slagverk och idyll.

Får man fråga vad som fick dig att köpa dom, missledande försäljare?

Hej igen!

Jo visst var det så. Men jag har varit ut o kollat mictestet nu o visst,,,,CM3 låter väldigt bra där men inte till mitt dragspel,,,det är väl rätt mycket diskant toner som måste höras på det instrumentet. Jag ska ju börja spela betydligt mera live nu och jag vill gärna att man hör annat än toner med, ex. tydliga fingersättningar när man byter ackord,,,tycker man får sån närhet då,,,sån känsla. Med min TSM mic funkar det bra om man jämför med CM3:an. Du vet ,,,man är aldrig nöjd,,,vill hela tiden förbättra ljudet,,,men jag kanske inte ligger helt fel med mina grejor ändå,,,för att var en hemmastudio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...