Jump to content
Annons

Uppgraderat från Studio4 till Cubase 4


Bajenuffe1

Recommended Posts

Nu e jag smått irriterad. Har precis fått hem uppdateringen av Cubase Studio 4 till 4'an. Allt installeras ok, men jag kan inte öppna VST Instruments. När jag väljer det så ändras bara Projektfönstret från "helskärm" till flyttbart.

Någon som vet vad som är fel... Har även uppgraderat till 4.5.2 utan resultat..

FAAAN! Kan någon vänlig själ ge mig lite råd

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är nästan omöjligt att säga något med den beskrivningen - men eftersom du skriver i rubriken "Dual monitor problem", så kanske du har gjort felet att maximera Cubase i huvudskärmen, i stället för att dra ut fönstret så att det täcker båda skärmarna...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Well.. Jag drar inte fönstret så det täcker båda skärmarna. Det är en funktion och det är enda sättet att få fram VST instruments rutan. Normalt så är huvudfönstret maximerat likväl som projektfönstret i Vänster bildskärm. När jag trycker på "e" på ett wav spår så kommer inte Equalizern upp. Det ända som händer är att själva projektfönstret blir flyttbart med Scrollbars både horizontellt och vertikalt. Samma gäller om jag trycker på vst instruments.

Link to comment
Dela på andra sajter

4!

Jag var tvungen att sätta i den då Halion 1 uppgraderades... Tror inte det är något fel på själva installationen. Problemet uppstod även innan jag uppgraderade till 4.5.2.

Jag har halv löst det... Jag verkar få ett Cubase som är lika långt som 2 skärmar fast i en skärm... Nu har jag hittat fönstrena genom att scrolla så långt jag kan och minska Cubase i sidled... Där gömde sig de rackarna så jag valdr "Always on top" vilket gör att de kommer fram... Är detta någon ny Cubase 4 feature att cubase stäcker sig över 2 skärmar i en? Otroligt irriterande.. Hur får man bort det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget jag har sett i någon version, utan det brukar bara starta i huvudskärmen som default - och så får man dra ut fönstret så att det täcker båda...

Har du normal bild annars, så att det bara är Cubase som beter sig på det sättet?

Annars skulle jag misstänka drivrutinerna till grafikkortet eller något sådant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...