Jump to content
Annons

Asus eeePC900 & FL studio?


brille

Recommended Posts

Hej alla^^! Jag är riktigt sugen på att köpa en Asus eeePC900. Men jag undrar bara om man kan köra FL-studio med den? Den har Linux som operativ-system och jag är osäker på om det kommer att fungera. Tack

Redigerat av brille
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Man kan köra FL på eeePCn men den har en processor som inte riktigt kommer att rocka fett.

Celeron på 900megahertz. Lite trött me andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan köra FL på eeePCn men den har en processor som inte riktigt kommer att rocka fett.

Celeron på 900megahertz. Lite trött me andra ord.

Ah ok ^^ men datorn är tänkt att jag ska ha i skolan och skriva arbeten och anteckningar i. Kommer bara använda den till lite FL om jag ska ha FL i den.

Men jag såg en video på youtube där någon kille hade installerat FL, Cubase och Reason på sin Asus eeePC900 och alla programmen funkade förvånansvärt bra 😳.

Redigerat av brille
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har en Asus eee 900 med Linux. Min plan är att installera Windows XP senare någon gång, när jag har möjlighet att koppla ihop den med en cd/dvd-spelare (så att jag kommer åt installationsskivan), vilket jag kommer att ha när jag fått köpt en adapter så att en vanlig spelare går att koppla in via USB. Borde vara rätt billigt, och jag har en gammal cd-spelare liggandes.

Det går iofs att installera XP via USB-minne också, men det innebär lite krångel som jag inte orkar greja med.

Tror dock inte att jag ska installera FL Studio, finns inget direkt syfte när jag har det på min vanliga dator. Däremot har jag tänkt att använda ett program för att köra min midikeyboard via min eee. Anledningen är att min vanliga dator väsnas ganska mycket, och eee'n är nästan helt tyst, så det är avslappnade att sitta och spela via den. (Det är kanske iofs anledning nog att enbart använda min eee till FL Studio, det går ju att koppa in eee'n till den vanliga utrustningen -- bildskärm, keyboard, mus, tangentbord -- så att man inte påverkas av att den är liten, fast CPU är ju lite mjäkig som sagt.)

Tills jag installerar XP så ska jag installera något midiprogram som finns till linux. Lutar åt Seq24.

Men i korthet, du behöver inte vara rädd för linux, det går att byta (om du har XP på skiva). Jag tror att linuxvarianterna säljs med större hårddisk också, till samma pris.

Redigerat av JohnD
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...